Facebook pracuje na novém způsobu hodnocení firemních stránek, který má brát v úvahu více faktorů a pracovat s číselným skóre do 10 bodů. Nový systém má lidem pomoci snadněji najít firmy i místa. Bude se zakládat na větším počtu recenzí a doporučení od uživatelů.
Doposud jsme byli zvyklí na hodnocení stránky hvězdičkami, které jste mohli doplnit písemnou zpětnou vazbou. Nový způsob hodnocení by měl hvězdičky odstranit a pracovat s bodovou stupnicí 1-10 (přičemž 10 bodů je nejvyšší počet), kterou může být firma ohodnocena.
Aby Facebook zamezil psaní falešných negativních recenzí, zahrne do algoritmu hodnocení více faktorů, které nebudou záviset jen na názoru uživatele. Do výsledného bodového skóre se kromě doporučení uživatelů promítne například i rychlost firmy v odpovědích na soukromé zprávy.
S novým systémem hodnocení může uživatel zvolit u firemního profilu možnost „Doporučuji“ nebo „Nedoporučuji“. Na hodnocení může firma samozřejmě reagovat a odpovědět.
Pokud firma nebude mít dobré recenze z minulosti, nová hodnocení mohou výsledné bodování vylepšit. Facebook bude totiž klást větší důraz na nové zpětné vazby, které vyjadřují aktuální stav kvality služeb či produktů.
Nový způsob hodnocení je zatím ve stádiu testování.