Facebook testuje placené modely skupin

25. 6. 2018Novinky

Facebook představil nový model pro skupiny. Pokud budou uživatelé chtít vidět exkluzivní obsah, který skupina nabízí, budou si muset připlatit.

Jedná se v podstatě o formu předplatného. Jestliže facebooková skupina nabízí v určitém směru exkluzivní obsah, může přístup k němu uživatelům zpoplatnit. Poplatek se bude pohybovat ve výši 4,99 až 29,99 dolarů měsíčně. Nástroj je zatím v testovací fázi na několika vybraných skupinách. Pokud se osvědčí, půjde do světa.

Zpoplatnění přístupů do skupin je dobrá zpráva hlavně pro tvůrce obsahu, kteří investují čas i energii do produkce obsahu, který je pro skupinu přínosný. Předplatné skupin však chtěli i sami správci.

Primárně přitom nejde o to vydělat peníze. Jde o investici, která se komunitě vrátí v podobě kvalitnějšího obsahu. Takovým obsahem mohou být video tutoriály, tipy a rady, individuální podpora od správců a další. Záleží také na samotných členech skupiny, jaký obsah jim přijde hodnotný.

Samozřejmě ani Facebook nepřijde zkrátka. Předplatné skupin tvoří nový kanál jeho příjmů. Během testovacího období si podíl ještě nárokovat nebude, ale plán je takový, že si do budoucna vezme 30 % z prvního roku předplatného uživatele a 15 % v letech dalších.

Facebookové skupiny jsou dnes velmi populární a využívá je více než miliarda uživatelů. Počet sledujících vzrostl i díky tomu, že se snižuje organický dosah příspěvků na stránkách a tak se stránky mění na skupiny. Ty slibují sice menší počet fanoušků, zato angažovanější publikum.

Více informací najdete na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře