Facebook v tichosti pracuje na novém nástroji, který bude zaměřený speciálně na teenagery. Jmenuje se LOL a představuje feed pro vtipná videa a populární formáty obsahu typu GIF či meme.
Teenageři jsou pro Facebook důležitou skupinou uživatelů. A zároveň nevyzpytatelnou, protože je potřeba stále pracovat na funkcionalitách a nástrojích, které je budou bavit a které produkují zábavný a odlehčený obsah.
Zatím to vypadá, že platformy Watch nebo IGTV mladistvé příliš nezaujaly a teenageři se radši přesouvají na Instagram, Snapchat nebo YouTube. Proto teď Facebook vsází na další „cool“ video produkt.
Platforma LOL bude rozdělená do kategorií a témat jako „For You“, „Animals“, „Fails“, „Pranks“, „Gaming“, „Celebs“, „School“ nebo „Wait For It“, které si uživatelé mohou ve feedu vyfiltrovat nebo rovnou přejít do jejich podfeedů. K dispozici budou samozřejmě i tlačítka pro sdílení a reakce, speciálně vytvořené pro LOL, jako je „Funny“, „Alright“ nebo „Not Funny“.
V tom, co mladí uživatelé vyhledávají a co je baví, se Facebook inspiroval od TOP facebookových stránek věnovaných memům. Předpokládá se také, že by LOL umožňoval nahrávat i videa nižší kvality, které běžně Facebook omezuje.
LOL je aktuálně ve fázi soukromého beta testování, na kterém se podílí zhruba stovka amerických středoškoláků. Také zatím není jasné, jestli se stane součástí některé z hlavních aplikací Facebooku nebo samostatnou aplikací.