Facebook zavádí nástroj, který umožní vydavatelům poměřit sílu článků vydaných ve verzi Instant Articles a jejich ekvivalentů zveřejněných ve verzi standardního mobilního webu. Tyto výsledky vám pomohou při rozhodování, jak a kudy sdílet obsah na Facebooku.
Ve spolupráci s agenturou Nielsen vytváří Facebook nástroj, do něhož zahrnul nové metriky a výpočetní metodologie. Díky nim snadno zjistíte rozdíl, která platforma přináší větší traffic. Nový nástroj by měl být k dispozici během pár měsíců.
Analytický nástroj bude brát v potaz pouze data získaná z nativní Facebook aplikace a mobilní webové stránky vydavatele zobrazené v prohlížeči aplikace. Vylučují se údaje z prohlížečů jako Chrome či Safari, stejně jako ze separátních aplikací, které vlastní Facebook (Instagram, Messenger, Facebook Lite). Zahrnuta ale naopak budou data z News Feedu, Timeline, stránek, skupin i komentářů. Nástroj čerpá data v horizontu 30 dnů a denně je aktualizuje.
K tomu, aby porovnávač fungoval, potřebujete dostatečný objem dat v obou formátech. Podrobnější informace o Instant Articles Performance Tool najdete v dokumentaci Facebooku.
Facebook v rámci analýzy, kterou provedl v rámci tvorby nástroje, navíc odhalil několik zajímavých trendů, které přispívají popularitě Instant Articles:
- Uživatelé preferují jednoduché formáty článků, ve kterých se snadno orientují.
- Pokud se článek rychle načítá, je menší pravděpodobnost, že ho lidé opustí.
- Lidé raději sdílejí článek z Instant Articles než ze standardního webu.
- Lidé průměrně přečtou více článků, pokud se jim ve feedu objeví větší množství Instant Articles.
- Čtenost Instant Articles ovlivňuje také rychlost připojení a množství článků konkrétního vydavatele na Facebooku.
Instant Articles dnes využívá už více než 10 tisíc vydavatelů po celém světě. I Newsfeed.cz patří mezi ně – sledujte nás! :-)