Nástroj pro měření konverzí představil Facebook už v lednu. Na začátku září pak oznámil novinky, které v rámci něho zavedl a které nyní umožní inzerentům mezi sebou porovnat více facebookových reklam.
Měření reklam navzájem
Do této doby mohli inzerenti zatím pouze porovnávat chování skupin, které vidí a nevidí dané reklamy. Výsledek jim pak přinesl zjištění, zda má zhlédnutí reklamy na Facebooku vliv na nakupování.
V návaznosti na to teď sociální síť přišla s novinkou, která umožňuje mezi sebou porovnat vícero reklam se shodnými kategoriemi a cíli. Díky tomu si inzerenti mohou ověřit, které reklamy jsou nejefektivnější.
„Doteď bylo možné měřit efektivitu facebookových reklam tak, že se publikum rozdělilo na dvě skupiny: náhodná skupina, která reklamy vidí, a řízená skupina, která se s nimi nesetkala. Měření conversion lift pak ukázalo, jak účinně reklamy splňují zamýšlený cíl. Nyní mohou inzerenti mezi sebou porovnávat větší počet reklam se shodnými kategoriemi, takže nejen že uvidí, zda inzerce funguje, ale i to, které konkrétní reklamy se přibližují cílům nejlépe.“ – Facebook
Nové měření konverzí s násobným testováním a kontrolními skupinami pomůže inzerentům také mimo jiné určit:
- které reklamy jsou nejefektivnější
- zda brandové a direct response reklamy dosahují společně cílů lépe než brandové či direct response reklamy samostatně
- jakou hodnotu přináší mobilní reklamy
- zda splňují cíle také lifestylové nebo produktové reklamy
Online a offline impact
Update conversion lift umožní nakonec také změřit konverze napříč prodejními kanály, jako jsou obchody, webové stránky a aplikace. Vícekanálové měření ukáže jak celkový efekt reklam, tak výkon reklam v rámci jednotlivých kanálů.