Facebook bude hodnotit inzerenty na základě zpětné vazby od zákazníků. Firmy budou mít přístup k nové kartě Customer Satisfaction Score, kde si budou moci zkontrolovat, jaké skóre obdržely. V případě špatných zpětných vazeb by měl Facebook firmy penalizovat.
Kartu s názvem Customer Satisfaction Score Facebook zatím testuje. Skládá se z přehledu pozitivních a negativních zpětných vazeb, z vysvětlení skóre a obecného přehledu.
WOAH! Facebook is going to give advertisers a behaviour score card!
Advertisers will have access to a dashboard to review their performance and feedback.
Advertisers with consistently poor customer feedback will get delivery penalties (ads will cost more + reach fewer people) pic.twitter.com/lSV7r5cPyW
— Matt Navarra (@MattNavarra) 11. ledna 2019
Součástí hlavního panelu je průměrné skóre založené na hodnocení zákazníků a údaj, jak dlouho bude stránka penalizovaná. V případě, že zákazníci nebudou s nákupem nebo službami spokojeni a uvedou negativní hodnocení, Facebook bude firmy trestat tak, že reklama bude pro daného inzerenta dražší a bude mít menší dosah.
U karty zpětných vazeb uvidíte informace:
- z kterých zemí hodnocení přichází
- jak je hodnocena kvalita zboží, doručení a služby prodejce
- plná znění hodnocení
Facebook chce touto inovací eliminovat podvodné společnosti a chce zákazníkům zlepšit kvalitu nakupování. Zavedením skóre a penalizace by se měla zvýšit pravděpodobnost toho, že firmy, které inzerují na Facebooku, budou potenciálním zákazníkům nabízet kvalitní služby a produkty.
Nová funkce by měla být pravděpodobně rozšířením nástroje Aktivity reklam, kterou Facebook spustil v červnu 2018. Každý uživatel si může v kartě „nedávná aktivita související s reklamou“ zobrazit reklamy, na které klikl, a ohodnotit je.