Facebook vylepšil možnosti Messengeru pro stránky

6. 9. 2015Novinky

Proč lidé preferují komunikovat s přáteli a rodinou prostřednictvím soukromých zpráv na Facebooku? Je to rychlé a pohodlné. A stále více uživatelů chce stejným způsobem komunikovat i se svou oblíbenou značkou, podnikem či obchodem. Facebook proto včera představil nové nástroje, které usnadní správu i posílání soukromých zpráv mezi stránkou a uživatelem.

Pošlete soukromou zprávu z local awareness ads

Nové tlačítko s call-to-action „Poslat zprávu“ umožňuje spustit soukromou konverzaci se stránkou z reklamy local awareness přímo na News Feedu.

11405218_1105707436123836_1113060410_n

Zdroj: Facebook for Busines

Když uživatel na button v reklamě klikne, otevře se okno Facebook Messengeru s adresátem-stránkou. Příchozí zpráva zahrnuje také attachment, který správci stránky ukáže, na základě které reklamy vás uživatel oslovil, a umožní případný follow up.

Odpovězte na komentáře pomocí soukromé zprávy

Do dneška mohli správci stránek odpovídat zákazníkům pouze stejným způsobem, jakým uživatel oslovil stránku, tedy v komentáři, nebo prostřednictvím soukromé zprávy. Nyní mohou správci odpovídat pomocí soukromé zprávy i na veřejné komentáře, aby efektivněji vyřešili osobní požadavek zákazníka.

11409284_1623464964591557_1581665260_n

Zdroj: Facebook for Business

Přímo v rozhraní komentáře se nově objeví možnost „Zpráva“ a po kliknutí se otevře okno Messengeru. Soukromá zpráva v tomto případě zahrnuje také odkaz na daný komentář.

11409234_485943061566882_1081126278_n

Zdroj: Facebook for Business

Jakmile stránka odpoví na komentář prostřednictvím soukromé zprávy, tato informace se u komentáře objeví. Ostatní návštěvníci stránky tedy budou vědět, že podnik požadavek řeší.

Aby tato možnost byla výhodná pro obě strany, tedy jak pro stránku, tak pro zákazníka, Facebook vytvořil pro uživatele doplňkové nástroje, díky nimž budou moci spravovat zprávy včetně možnosti blokovat soukromou zprávu od stránky.

Odhalte stránky, které na zprávy odpovídají

Nyní bude také jednodušší rozpoznat, která stránka je schopna reagovat na soukromé zprávy uživatelů a v jaké intenzitě. Stránky, které odpoví na 90 % zpráv, a to ve středně dlouhém responzivním čase méně než 5 minut, získají označení „Very responsive to messages“, které se objeví na jejich profilu.

11409179_1481033852194368_1590931587_n

Zdroj: Facebook for Business

Měřítko intenzity odpovědí je dynamické a vypočítává se na základě dat z posledního týdne. Správci stránek uvidí tyto metriky i v Page Insights. Veřejné označení o schopnosti odpovídat na zprávy ale budou mít v profilu zatím pouze ty stránky, které požadované metriky splní.

Nové nástroje pro správu zpráv

Teď, když uživatelé i podniky získali více způsobů, jak být v kontaktu, budou správci stránek potřebovat nástroj, který by jim pomohl zprávy spravovat a odpovídat na ně. Pro rychlejší odpovědi si teď mohou vytvořit a uložit odpovědi na běžné dotazy, které v případě potřeby použijí a odešlou jedním kliknutím. Uložené zprávy bude možné editovat.

Facebook také updatoval admin inbox, což znamená, že můžete spravovat následující akce ve velkém: archivovat, odstranit, označit za přečtené, nepřečtené či spam.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře