Lokální vyhledávání na Facebooku se zatím příliš nepoužívalo. Možná proto, že příliš užitečné ani nebylo. Sociální síť to chce ale změnit, a proto v současnosti testuje nové funkcionality, které nástroj zdokonalí.
Dnes je praxe taková, že pokud chcete najít restauraci nebo bar, otevřete si s největší pravděpodobností Google Maps a hledáte tam. S konkrétními tipy obvykle získáte také doporučení, hodnocení či recenze ostatních uživatelů. Facebook nyní vylepšuje jeho vlastní vyhledávání a zavádí nové prvky a funkcionality, které aktuálně procházejí zkušební dobou.
V prostředí Facebooku budete mimo jiné schopni hledat na základě obecných klíčových slov související s vaší polohou, jako třeba „čínská restaurace nedaleko“, „restaurace v blízkosti“ nebo „bar v okolí“. Kromě relevantních doporučení získáte informace o jméně podniku, adresu, telefonní číslo, otevírací dobu, uživatelské hodnocení (1-5 hvězdiček) a povědomí o cenové hladině, ve které se zdejší podnik pohybuje (symboly 1-4 dolarů).
Při vyhledávání se vám zobrazí také mapa, která ukáže přesnou polohu podniku, fotografie vztahující se k němu, ale také oznámení, pokud ho vaši přátele již v minulosti navštívili. Nakonec si budete moci prohlédnout, co o dané restauraci, baru či kavárně řekli ostatní.
Lokální vyhledávání na Facebooku nabídne také tlačítko pro uložení. Některé funkce zahrnují také lajkovací tlačítka či buttony pro výzvu k akci (Sign Up, Shop now, Call now a další) podle toho, jestli používáte mobilní zařízení nebo hledáte na desktopu. K dispozici bude také možnost filtrovat výsledky vyhledávání podle vzdálenosti, relevance, popularity, podle toho, zda podnik navštívili vaši přátelé nebo jestli je vhodný pro větší skupiny hostů.