Víte, co nikdy nikdo neřekl? „Miluju vyplňování formulářů!“
Což je škoda, protože formuláře jsou velmi užitečná věcička. Proto Facebook začal testovat nový, jednodušší způsob, jak vyplnit formuláře na mobilních zařízeních. Představujeme vám lead ads.
Jak to funguje: stačí dva poklepy
Vytváření e-mail listu je nevyhnutelné pro jakýkoliv business. Ovšem proces, který vede přes vyplňování formulářů, bývá pro druhou stranu poněkud otravný. Chcete odebírat newsletter? Vyplňte formulář! Rádi byste sledovali nabídku slev? Vyplňte formulář!
Rostoucí nechuť lidí vypisovat jméno, příjmení, e-mailovou adresu, telefon a další údaje si dobře uvědomuje i Facebook, a přichází proto s praktičtějšími lead ads, díky kterým manuálnímu vyplňování formulářů odzvonilo.
Jak to funguje? Stačí dvakrát poklepat na displej mobilu či tabletu – poprvé na butonek s výzvou, jako je „Subscribe“, podruhé na potvrzovací ikonku, jako třeba „Submit“ – a všechny potřebné informace se vyplní automaticky. Ty Facebook přirozeně bere z toho, co mu uživatelé sami svěřili při přihlášení. Kontaktní údaje lze kdykoliv editovat a ochrana soukromých údajů je přitom samozřejmostí.
Nová příležitost pro inzerenty
Marketéři si už nebudou muset dělat hlavu s tím, aby uživatele nevyděsili a nevyžadovali po nich příliš mnoho informací. Historicky totiž platí, že čím více nutných údajů, tím méně vyplněných formulářů. Lead ads pak ocení zejména zadavatelé mobilních reklam. Ti oproti reklamám na desktopu zaznamenávají nižší konverzní poměr. Vyplnit formulář je totiž značně jednodušší na počítači než na mobilu.
Facebook nyní testuje lead ads pouze na malé skupině firem v různých zemích světa. Jakmile dostane feedback, plánuje je rozšířit.