Facebook se rozhodl zakročit proti reklamám s nízkou kvalitou. Ty jsou typické clickbaitovými titulky a senzacechtivým jazykem. Tyto reklamy bude penalizovat omezením doručování nebo jejich zamítnutím.
Už loni na jaře Facebook oznámil, že hodlá zatočit s „bulvárními“ reklamami, které zahrnují šokující, rušivý a škodlivý obsah. A nyní tyto snahy rozšířil. Reklamy tohoto typu označí za reklamy s nízkou kvalitou a ještě více omezí jejich distribuci, případně je vůbec nepovolí zveřejnit.
Pokud tedy používáte některý z následujících typů reklam, doporučujeme včas změnit strategii.
- Reklamy, které podněcují zájem – To jsou reklamy s obsahem podobným spamu, který nabádá uživatele určitým způsobem reagovat, například dát like, komentovat nebo sdílet. Tuto metodu používají firmy rády, protože jim pomáhá maximalizovat dosah v rámci algoritmu News Feedu. Jenže takový obsah zároveň zkresluje data, což se podepisuje na efektivitě tohoto algoritmu. V praxi to znamená, že ačkoliv chce Facebook uživatelům ukázat jen ten nejlepší a nejzajímavější obsah, algoritmus zahrne i tyto spamové příspěvky, které News Feed narušují.
- Reklamy, které zadržují informace – Tento typ reklam nabízí jen část informací, tím vzbuzuje v uživatelích zvědavost a nutí je kliknout, aby pochopili plný význam příspěvku. Typickým titulkem těchto clickbaitových reklam je například „Nebudete věřit tomu, co se stalo!“ nebo „Budete šokovaní, až uvidíte výsledky!“.
- Reklamy se senzačním jazykem – Facebook se začne soustředit i na reklamy, které používají typický bulvární styl jazyka.
Tato aktualizace se dotkne všech inzerentů. Pozor by si měli dát ale především inzerenti z oblasti médií, zábavního průmyslu a politiky, kteří tyto reklamní metody používají nejčastěji.
Facebook bude navíc dokonce tak přísný, že pokud zjistí, že se pravidelně snažíte publikovat reklamy s nízkou kvalitou, může se stát, že penalizuje všechny vaše kampaně.
Zjistěte si proto raději podrobnosti, ať vás striktní přístup Facebooku nezaskočí.