Facebook chce poskytnout uživatelům, kteří sociální síť využívají při nakupování, důvěryhodné prostředí. Proto zavádí nový nástroj, který pomůže prověřit obchod, u kterého chcete nakoupit, a spojit se s dalšími firmami, které splňují vaše očekávání.
Ačkoliv je dnes nakupování přes internet běžnou rutinou mnoha lidí, stále se najdou e-shopy, které nenabízejí úplně profesionální zákaznický servis. Nejen že se taková situace špatně odráží na pověsti firmy, ale také vyvolá negativní dojem na Facebooku. A protože i takové firmy inzerují na sociální síti, Facebook chce vědět, pokud zákazník získá špatnou zkušenost poté, co viděl reklamu v jeho prostředí.
Výzkum navíc ukázal, že největší frustrace zákazníka, který zakoupí od inzerenta zboží, pochází od „nepřesné doby dodání“ a „nepravdivých informací o produktu“. Facebook na základě toho spouští nový nástroj, který těmto situacím zabrání.
O co jde? Uživatelé na celém světě teď budou mít možnost zanechat recenzi obchodu, u kterého nakoupili poté, co viděli nebo klikli na reklamu na Facebooku.
Nástroj najdete v záložce „Aktivity reklam“, kde si můžete prohlédnout reklamy, na které jste nedávno klikli. U každé reklamy můžete zanechat zpětnou vazbu a informovat Facebook o vašich zkušenostech. Díky tomu sociální síť lépe porozumí, která firma či zboží mají potenciálně nízkou kvalitu.
Negativní feedback pak Facebook nasdílí přímo příslušnému obchodu a umožní mu zlepšit stav. Facebook nechce být hned nekompromisní, proto nejdříve nabídne pokyny a rady, ať už jde o zlepšení spokojenosti zákazníků, nebo o to, jak lépe vyhovět jejich očekáváním.
Pokud se ale kvalita ani časem nezlepší, Facebook sníží počet reklam, které může daný obchod inzerovat. V extrémních případech pak může inzerci zcela zakázat.