Optimalizace retence je nový typ optimalizace pro reklamy, které inzerují instalaci mobilních aplikací. Díky ní doručíte reklamy lidem, kteří si s největší pravděpodobností vaši aplikaci spustí druhý nebo sedmý den po stažení.
Nejnovější funkcionalita pro inzerenty mobilních aplikací je navržená tak, aby mezi novými uživateli podpořila retenci (zadržení odcházejících zákazníků).
Reklamy s touto optimalizací jsou tak schopné oslovit uživatele, kteří nejpravděpodobněji otevřou aplikaci 2 dny (24-48 hodin) nebo 7 dní (144-168 hodin) po stažení. Právě toto období je kritické a zároveň stěžejní pro rozšiřování a monetizaci aplikace.
Pokud tvoříte kampaně zaměřené na instalaci aplikací, jistě oceníte, že do Správce reklam přibyly také 4 nové retenční metriky. Ty monitorují retenci, měří počet otevření aplikace nebo zaznamenávají náklady (cost per retention) v 2. a 7. dnu po instalaci aplikace.
Obě novinky jsou už dostupné všem inzerentům. Podrobnosti o optimalizaci retence najdete v nápovědě Facebooku.