Facebook nabídne nákupy v nástroji Shop přímo ve své mobilní aplikaci. Kromě toho se na Facebooku i Instagramu můžete těšit na další nové e-commerce prvky.
Nakupování na Facebooku
Instagram zavedl v červenci nástroj Instagram Shop, kde si uživatelé mohou prohlížet produkty od svých oblíbených značek a vyhledávat další zboží na základě svých zájmů. A teď se objeví i v mobilní aplikaci Facebooku.
Narozdíl od Facebook Marketplace, které je určené pro obchodování pouze mezi uživateli, si v rámci Shop mohou uživatelé koupit produkty od firem.
Do Facebook Shop přibude také pár novinek, jako jsou různé designy, náhled produktů v reálném čase, možnost automaticky vytvořit Shop pro nové obchodníky nebo nová data v Commerce Manageru. Shops můžete také propojit s komunikátory Messenger, WhatsApp a Instagram Direct a poskytnout tak zákaznický servis přímo v aplikaci.
Nakupování na Instagramu
Na Instagramu budete moci využít novou funkcionalitu Instagram checkout (pokladnu), a to buď prostřednictvím Facebook Commerce Manageru nebo partnerských platforem BigCommerce a Shopify. Novinka je zatím přístupná v USA, kde si ji podniky budou moci otestovat až do 31. prosince bez poplatků.
Instagram také testuje nástroj pro nakupování live. To v praxi znamená, že během živého vysílání představí firmy produkty, které si zákazníci mohou ihned prohlédnout a zakoupit v aplikaci. Instagram Live Shopping je už dostupné v USA.
Podrobnosti se dozvíte na blogu Facebooku.