Facebook zdokonalí proces ověřování inzerentů

30. 7. 2020Novinky

Facebook poskytl přehled o tom, kde a jak plánuje vylepšit systém ověřování inzerentů. Do budoucna chce zvýšit jejich počet, transparentnost stejně jako integritu systému.

Během posledních let Facebook výrazně zpřísnil požadavky na transparentnost, zejména co se týče politických inzerentů. Každá stránka nebo uživatel, kteří provozují politickou reklamu, musí předložit oficiální dokumentaci k posouzení. Všechny reklamy na Facebooku jsou také uloženy v knihovně reklam, která rovněž zvyšuje transparentnost.

Do budoucna plánuje Facebook prověřit na základě přísnějších kvalifikačních požadavků všechny inzerenty, aby zachoval bezpečný a odpovědný reklamní systém. Z tohoto důvodu nastínil různé výzvy, kterým jako poskytovatel digitálních reklam čelí.

Už dneska Facebook vyžaduje, aby určitým druhem ověření prošel široký okruh lidí a firem. Patří sem političtí inzerenti z více než 30 zemí světa, stránky s velkým počtem sledujících nebo stránky, o kterých se Facebook domnívá, že se snaží uvést lidi v omyl.

V některých případech Facebook ověřuje osobní identitu. Jindy ověřuje firmu nebo organizaci. U politických a problematických reklam dělá obojí.

Ověřování se v budoucnu dotkne také malých firem. Protože je tím však nechce tolik zatěžovat, hledá nové možnosti. Některé jsou už dobře známé (například doména/DNS, geoIP, telefonické ověření, ověření adresy, oficiální dokumenty firmy a podobně), další teprve zkoumá.

Důležitou součástí procesu by měly být vendoři. Každá platforma je používá k ověřování obchodních a osobních identifikačních údajů a i Facebook s nimi už dneska spolupracuje. Chybí mu ovšem větší množství vendorů na lokálních trzích a s vyšší přesností. Facebook proto rád naváže spolupráci s kýmkoliv, kdo se pohybuje ve světě reklam, je vendorem nebo plánuje založit společnost v této oblasti.

Pro inzerenty na Facebooku to znamená, že aby se v budoucnu kvalifikovali coby inzerenti, budou pravděpodobně muset poskytnout oficiální dokumentaci v různých podobách.

Momentálně se nic nemění, vývoj globálního řešení by měl trvat několik let. Stojí ovšem za zmínku, že se Facebook snaží vyvíjet odpovědnější a transparentnější systém pro všechny inzerenty. Podívejte se na celé prohlášení.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře