Facebook zmírňuje zásady pro reklamy

1. 12. 2021Novinky z Facebooku

Facebook aktualizuje své zásady pro reklamy týkající se politických a sociálních témat. Nové zásady už nebudou tak přísné a některé reklamy budou moci běžet i bez informace o tom, kdo za nimi stojí.

Facebook v roce 2016 zavedl škálu restrikcí a parametrů pro politické a společenské reklamy, aby zajistil větší transparentnost ohledně toho, kdo financuje a propaguje kampaně zaměřené na ovlivňování veřejného mínění.

Klíčové dosud bylo, že všichni inzerenti, kteří chtěli takové reklamy spustit, museli být ověřeni. To znamená, že bylo potřeba potvrdit svou totožnost a polohu. Inzerentům, kteří ověřením neprošli, Facebook zakázal inzerovat.

Nyní ale dochází ke změně. Inzerenti už nebudou muset dokončit proces autorizace ani uvádět notifikaci o vyloučení odpovědnosti „Placeno uživatelem/společností“, a to za předpokladu, že reklama obsahuje tato kritéria:

  • Produkt či služba se viditelně zobrazují nebo je reklama zmiňuje.
  • Primárním účelem reklamy je prodej produktu nebo propagace služby, a to i v případě, že obsah reklamy zahrnuje podporu sociálního problému.
  • Obsah reklamy obsahuje výzvu k akci, která vyzývá k nákupu nebo použití výrobku nebo služby.

Tady je příklad, který tuto změnu ilustruje:

  • Příští měsíc bude mít ve vašem městě premiéru náš nový pořad „Naše jediná budoucnost“ o tom, jak se můžeme vypořádat se změnou klimatu. Zakupte si vstupenky s předstihem za 10 eur již nyní.

Tuto reklamu už Facebook nepovažuje za sociální téma a lze na ni uplatnit výše zmíněná kritéria. Vzhledem k tomu, že propaguje produkt a nikoliv konkrétně sociální téma, nebude už vyžadovat autorizaci ani prohlášení o vyloučení odpovědnosti.

Naopak:

  • Právě dorazily naše kožené nášivky. Na každé nášivce je vyšitý nápis „Podpořte uprchlíky“. Nakupujte právě teď!

Ačkoliv tato reklama propaguje produkt, jasně uvádí sdělení na podporu sociální otázky, takže by stále vyžadovala disclaimer.

Pokud vás zajímají podrobnosti, přečtěte si článek na blogu Facebooku. O tematice se dozvíte více také v nápovědě.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře