Facebook zveřejnil nové výzkumy. První se týká chování uživatelů při sledování televize a sociálních sítí. Druhý zkoumá využití aplikací Instant Messagingu v komunikaci mezi firmou a spotřebitelem. Oba přinášejí zajímavé poznatky.
Televize vs. sociální sítě
Výzkum zabývající se vazbami sledování sociálních sítí a televize proběhl v Brazílii, Francii, Německu, Indonésii, Velké Británii a USA. Velká část respondentů odpověděla, že sleduje své mobilní telefony zároveň s televizním programem.
28 % ze zkoumaného vzorku lidí si prohlíží telefon přímo během televizních pořadů. Další skupina 50 % uživatelů sáhne po mobilu až během reklamních přestávek, ale stále v procesu zapnuté televize.
Výsledky odpovědí vykazují rozdíly podle zemí, regionů a věku. Mladší generace tráví čas na mobilu při sledování televizní reklamy o 60 % častěji než generace starší.
Výsledky na obrázku ukazují, že se statistiky mezi USA a Brazílií velmi liší. Důvodem nemusí být jen větší zájem o sociální sítě, ale i rozlišná kvalita televizního programu a reklamy.
Velmi zajímavé jsou i výsledky, které ukazují, k jakým aplikacím se uživatelé nejčastěji odklánění při sledování televize. S velkým přehledem vedou sociální sítě a aplikace pro posílání zpráv typu Messenger.
Výsledky celé zprávy jsou přínosné i pro firmy. Ukazují totiž, že televizní reklama tolik neoslovuje mladší generace, protože ti raději v tento čas upřednostní mobilní telefon. Proto se vyplatí na tuto skupinu cílit v prostředí Facebooku a Instagramu, kde budou reklamu vnímat víc než na televizní obrazovce. Dále je důležité vzít v potaz nejen výsledky efektu reklamy v televizi, ale i reklamy z platforem sociálních sítí.
Přečtěte si kompletní výsledky studie.
Komunikátory vs. firmy
Druhý výzkum se týkal využívání aplikací Instant Messagingu ve firemní komunikaci. Firmy a uživatelé si každý měsíc na Messengeru vymění více než 10 miliard zpráv. Tyto statistiky ukazují, že využívání komunikačních aplikací má ve firemní sféře velký potenciál.
Posílání zpráv skrze aplikace Instant Messagingu, jako jsou Messenger, Direct Message na Instagramu nebo WhatsApp, jsou na vzestupu. Výzkum provedl Facebook v Brazílii, Velké Británii, Indii a USA na vzorku 8 100 lidí.
Nejčastější konverzace se týkají dotazů na produkty. Dalším předmětem komunikace jsou dotazy na rezervace a nákup nebo otázky zaměřené na podporu ohledně produktů a služeb.
Zákazníkům byste měli poskytnout vhodné komunikační kanály v případě, že se chtějí dozvědět více informací o produktu. Rychlá a efektivní zpětná vazba může napomoci přeměnit uživatele v zákazníka.
Komunikace přes platformy pro zasílání zpráv je o 59 % rychlejší než tradiční kanály. Péči o zákazníka uživatelé hodnotí navíc jako lepší a osobnějšího charakteru. Podívejte se na kompletní výsledky zprávy.
Zajímá vás, jak zařadit aplikace Instant Messagingu do marketingové strategie? Prostudujte si následující tipy.