Na hlavní obrazovku Instagramu přibudou dvě nové záložky – jedna s videi Reels a jedna pro nákupy. Obě najdete ve spodní liště aplikace. K dispozici je budou mít všichni uživatelé. Instagram také uvedl, že brzy začne testovat reklamy v Reels.
Reels na hlavní stránce
Instagram se odjakživa zaměřuje na mladé lidi a tvůrce obsahu, protože obě skupiny určují moderní trendy. V poslední době se také velmi rychle změnil způsob, jak tato publika používají Instagram a na jaký obsah reagují.
Letos – zejména vlivem pandemie – tak došlo k masivnímu nárůstu krátkých zábavných videí na Instagramu. Instagram proto přidal nový způsob, jak se k nim dostat snáze a rychleji. Umístění ikony Reels na hlavní obrazovce testoval od léta.
Reklamy v Reels
Instagram kromě toho potvrdil, že v budoucnu plánuje monetizaci a začne testovat v Reels reklamy. Formátově využije Stories reklamy, aby inzerenti nemuseli tvořit zbrusu nové kreativy.
To značkám poskytne další možnost, kterou bude dobré zvážit. Pokud Instagram reklamy do Reels zavede, můžete tu najít nový prostor k propagaci a navázání kontaktu s mladšími uživateli.
Shop na hlavní stránce
Nové příležitosti nabízí i ecommerce nástroj Shop, který se nyní rozšiřuje na hlavní obrazovku aplikace. I tuto novinku už Instagram otestoval a pokud jste byli mezi vybranými uživateli, máte ji už nějakou dobu k dispozici. Teď ji v aplikaci najdou postupně všichni.
Díky nové ikoně ve spodní liště získáte okamžitý přístup k nakupování přímo v aplikaci.
Instagram chce pomocí Shops podpořit především malé firmy a značky. Uživatelům nabízí inspiraci a možnost nakupování. Najdete tu osobní doporučení, tipy sestavené kanálem @shop, nákupní videa, nové kolekce produktů a další.
Instagram k oběma novinkám připravil na svém profilu @creators také sérii otázek a odpovědí.