Instagram se během loňského roku soustředil na videa výrazně více než na fotografie. Teď ale oznámil, že obrázky a fotky přijdou opět na řadu a Instagram jim bude v aplikaci věnovat větší prostor.
Instagram chce, aby jeho platforma byla co do obsahu vyvážená. Bere v potaz také zpětnou vazbu velkého množství uživatelů, kteří v aplikaci stále vyhledávají statické fotografie, líbí se jim více než videa, častěji je komentují a sdílejí. Proto v letošním roce zaměří pozornost zpět k tomuto formátu a věnuje mu více prostoru tak, aby fotky byly spolu s videoklipy v rovnováze.
Instagram se tím částečně vrací ke svým kořenům, kdy začínal jako čistě obrázková aplikace. Video se sice stalo současným trendem a klíčovým prvkem většiny sociálních sítí, protože díky němu tráví v aplikacích více lidí více času. Předpokládá se ale, že u statických snímků to bude podobné.
Pokud Instagram zaznamená větší zapojení a více stráveného času v důsledku toho, že lidem ukazuje větší množství fotografií, bude se touto cestou ubírat i nadále.
Pokud se však nakonec ukáže, že lidé chtějí vidět hlavně krátká videa (na Instagramu především Reels), vrátí se Instagram zpět k většímu doporučování tohoto formátu obsahu.