Instagram se začal více přiklánět k doporučování obsahu pomocí umělé inteligence, která výrazně zvyšuje angažovanost uživatelů. A nyní chystá další nové funkce, které mají pomoci přímo ovlivnit to, co se uživatelům v aplikaci zobrazuje, a ještě více tak přizpůsobit feed jejich preferencím.
Nezájem
Jako první Instagram testuje možnost označit více příspěvků jako Not Interested. Díky tomu algoritmy pochopí, o která témata nemáte zájem.
Tyto příspěvky se následně okamžitě skryjí a ani v budoucnu vám Instagram nebude podobný obsah zobrazovat.
Ne konkrétním slovům
Instagram také začal testovat funkcionalitu, pomocí které by uživatelé mohli sdělit, že nechtějí vidět navrhované příspěvky s určitými slovy, frázemi nebo emotikony v titulku či označení (tagu).
To jde opět ruku v ruce s cílem, aby instagramové algoritmy pochopily, který obsah vás nezajímá, a přestaly vám jej zobrazovat.
Jak algoritmus funguje
V souvislosti s tím Instagram přiblížil, jak vlastně funguje jeho současný doporučovací systém. Instagram využívá strojové učení na základě vašich předchozích akcí v aplikaci, aby našel další obsah, který vás může zajímat.
Jedním ze způsobů, jak přizpůsobuje váš feed, je předpověď, jaká je pravděpodobnost, že se zobrazeným příspěvkem něco uděláte. Čím větší je pravděpodobnost, že provedete nějakou akci, a čím větší váhu této akci Instagram přikládá, tím výše se vám příspěvek ve feedu zobrazí.
Existuje přitom 5 konkrétních ukazatelů interakce, kterými se Instagram řídí:
- doba zdržení u příspěvků,
- pravděpodobnost, že uživatel příspěvek okomentuje,
- pravděpodobnost, že se uživateli příspěvek líbí,
- pravděpodobnost, že uživatel bude příspěvek znovu sdílet,
- pravděpodobnost, že uživatel klikne na profil tvůrce.
A jak toho můžete využít v marketingu?
Zveřejňování vizuálně přitažlivého obsahu pomůže zlepšit dobu zdržení. Také podněcování komentářů, například pomocí otázek, vám pomůže zvýšit zapojení.
Podrobnosti o novinkách i o algoritmu se dozvíte na blogu Instagramu.