Instagram se snaží propojovat firmy s nejlepšími influencery a dávat oběma stranám stále nové příležitosti pro tvorbu značkového obsahu. Nyní proto umožní využívat data z Creator Marketplace prostřednictvím platforem třetích stran.
Instagram rozšiřuje přístup k rozhraní API, aby firmy mohly instagramovým tvůrcům jednodušeji posílat přímé zprávy (DM) a žádosti o spolupráci. Nově je mohou kontaktovat přímo ze svých stávajících platforem, a nespoléhat tak na tradiční proces v Creator Marketplace.
K dispozici budou funkce DM a také možnost sdílet projektové briefy, což zefektivní proces navazování kontaktů.
Instagram novinku zatím testuje s malou skupinou marketingových partnerů tvůrců, ale brzy přístup k API Creator Marketplace rozšíří.
Nový přístup k API nabídne Instagram také agenturám, aby jim pomohl objevovat tvůrce a umožnil spolupracovat jménem jejich klientů.
Firmy tak budou moci agenturám schválit přístup ke správě svých projektů, díky čemuž pro ně bude snazší iniciovat kampaně s influencery. Konkrétně bude možné:
- objevovat vhodné tvůrce – díky pokročilým filtrům, metrikám a možnosti vyhledávání přímo z firemního účtu
- sledovat konverzace – díky vyhrazené složce
- pracovat efektivně a sledovat pokroky – díky možnosti posílat či zveřejňovat strukturované projektové zadání
Creator Marketplace tak v podstatě získá další úroveň správy a umožní agenturám převzít větší kontrolu nad spoluprací jménem značky. Významná novinka by to mohla být především pro velké firmy, protože se jim výrazně zjednoduší spolupráce i procesy.
Více informací o novém programu se dozvíte zde. A pokud Creator Marketplace ještě nepoužíváte, můžete se do něj zaregistrovat tady.