Instagram v poslední době šlape do vývoje novinek, které podporují nakupování v platformě a obecně e-commerce. Nedávno například přidal AR filtr do reklam a tento týden začal testovat funkci, kterou pojmenoval Product Launch Reminder.
Cílem nového nástroje je upozornit na spuštění nového produktu do prodeje. Uživatelé tak získají přehled o novinkách svých oblíbených značek a inzerenti budou mít další možnost, jak podpořit prodej svého zboží.
Product Launch Reminder bude k dispozici v podobě Stickers v Instagram Stories a jako rozšíření tagu produktu v hlavním feedu. Pokud uživatel uvidí Product Launch Reminder, může kliknout na Set Reminder, čímž si zajistí zaslání upozornění, jakmile bude produkt dostupný. Funkce mu navíc umožní zobrazit podrobnosti o produktu a v případě zájmu si ho bude moct koupit přímo v Instagramu, aniž by opouštěl aplikaci.
Instagram si slibuje, že Product Launch Reminder by mohl být přínosný a využitelný i ve spolupráci s influencery. Přitom některým veřejným osobnostem Facebook povolil tagování produktů ve Stories teprve nedávno.
Instagram teď nový nástroj testuje u vybraných amerických značek. Kdy novou funkci zavede globálně, není ještě jasné.