Mnoho marketingových agentur a specialistů na social media zaznamenalo v posledních týdnech vyšší výskyt reklamy v Instagram Stories. Instagram potvrdil, že experimentuje s back-to-back Stories reklamou. Cílem testu je zjistit správnou frekvenci reklam ve Stories z hlediska uživatelského dojmu.
Vybranému a velmi úzkému vzorku uživatelů se v Instagram Stories začaly zobrazovat reklamy od dvou různých inzerentů za sebou, tzv. back-to-back Stories ads. Instagram chce zjistit, jak budou uživatelé a inzerenti reagovat na tento malý test a určit tak správnou frekvenci reklam ve Stories.
Mluvčí Instagramu poukázal na to, že 80 % uživatelů na Instagramu sleduje alespoň jednu firmu a reklamy jsou pro ně jedním ze způsobů, jak se dozvědět více o značkách a jejich produktech. Test tak může předznamenávat větší množství reklam ve Stories. Někteří marketéři, kterých se dotázal magazín Marketing Land, uvedli, že navýšení sponzorovaných sdělení na Instagramu už zaznamenali. Reklamu podle nich tvořilo 22 % z příspěvků a 23 % ze Stories.
Výzkum společnosti Kenshoo ukazuje také další zajímavé statistiky:
- V loňském roce měl objem peněz vynaložený na reklamy na Instagramu 4x rychlejší tempo růstu než na Facebooku. Podle dat z druhého čtvrtletí 2019 se situace však mění a obě platformy vykazují letos téměř identický růst.
- Ve druhém čtvrtletí 2019 se podíl výdajů na reklamy ve Stories z celkových výdajů na reklamu na Instagramu meziročně zdvojnásobil z 9 % na 18 %.
- Oproti stejnému čtvrtletí minulého roku výdaje na reklamy ve Stories vzrostly o 186 %.
Do jaké míry inzerenti sponzorují příspěvky Instagram Stories přímo v aplikaci Instagramu a do jaké míry se jejich reklama v příbězích zobrazuje díky automatickému umístění, zatím není jasné.