Instagram zveřejnil zprávu o trendech pro rok 2023. Jejím cílem je na základě poznatků o používání, údajů z průzkumů a dalších informací upozornit na hlavní změny v nadcházejícím roce, na které se mohou firmy a marketéři připravit.
22stránková zpráva se zaměřuje především na generaci Z a zdůrazňuje 5 klíčových oblastí, kterým se bude v příštím roce věnovat. Zpráva obsahuje zajímavé poznatky a tipy, které by vám mohli pomoci při plánování strategií.
Dozvíte se například, že:
- v roce 2023 bude více příslušníků generace Z používat peníze na podporu komunit.
- více než polovina uživatelů sociálních sítí plánuje čerpat inspiraci v oblasti módy a krásy od digitálních avatarů nebo influencerů.
- 2 ze 3 nakupujících plánují nakupovat produkty péče o pleť nebo kosmetiku, které chrání před extrémním počasím a sluncem.
- více než polovina respondentů z generace Z uvedla, že si v roce 2023 plánují oblečení vyrábět sami.
Zdá se tak, že v příštím roce se ještě více prosadí virtuální influenceři a digitální avataři.
Zpráva se zabývá také trendy v oblasti tvůrců. Instagram uvádí, že téměř dvě třetiny uživatelů z generace Z plánují v roce 2023 využívat sociální média k vydělávání peněz. Instagram se proto bude v tomto směru snažit nabídnout ještě více možností.
Pokud vás zajímá více, podrobnosti se dozvíte na blogu Instagramu. Zprávu pak najdete zde.