Facebook začal testovat reklamy v sekci souvisejících článků v rámci Instant Articles už koncem března. A protože se tento krok osvědčil, zejména co do zvýšení RPM (revenue per 1 000 page views), umožňuje nyní testovat reklamy všem vydavatelům bez omezení. Zároveň nabízí nové funkcionality a nástroje, jako například automatický placement nebo direct-sold kampaně.
Díky reklamě využívá Instant Articles už více než 10 000 vydavatelů po celém světě. Jen v posledním půl roce se jejich počet zvýšil o 25 %. Instant Articles také představují více než třetinu všech kliků na články sdílených na Facebooku. Vydavatelé, kteří používají Instant Articles, zaznamenali rovněž o polovinu větší nárůst RPM a přibližně o 20-50 % více trafficu, než který přivádí běžný obsah mobilních webových stránek.
Podle skupinky vydavatelů, kteří získali možnost otestovat reklamy v Instant Articles přednostně, představují důležitý faktor pro monetizaci na mobilním webu. Tento test zahrnoval podobně umístěné nativní reklamy v Instant Articles, které čtenářům ukazovaly relevantní a vysoce kvalitní obsah facebookových inzerentů.
A protože Facebook klade v Instant Articles velký důraz na výkon reklam a zároveň prohloubení vztahu vydavatele a čtenáře, dává k dispozici nové reklamní funkcionality:
- Automatický placement reklam – tento nástroj optimalizuje počet a umístění reklam na každé stránce
- Direct-sold kampaně – nový typ kampaní používá stávající reklamní technologie a flexibilní velikosti reklam
- Call-to-action tlačítka – díky samoobslužným nástrojům lze vytvořit vlastní výzvy k akci, například pro odběr newsletteru nebo page likes
Pokud vás možnost implementace těchto reklamních možností zajímá, podívejte se na technické podrobnosti do manuálu Facebooku, případně se inspirujte několika případovými studiemi.