Instant Articles získaly nové funkcionality

13. 1. 2020Novinky

Facebook aktualizoval Instant Articles. Pozměnil navigační rozhraní, přidal chytřejší umístění tlačítek a reklam a zařadil podporu pro Facebook Stories.

Instant Articles se poprvé představily v roce 2015 a všem vydavatelům se otevřely o rok později. Jedná se o články, které se zobrazují v rámci mobilní aplikace Facebooku a jejich předností je především rychlost načítání. Ta je až o 30 % větší, než kdyby se dané články načítaly na běžném webu. Nyní Facebook ohlásil refresh.

Nové rozhraní pro prohlížení

V Instant Articles tak najdete poupravené rozhraní pro navigaci a zobrazování článků. Nově můžete „projíždět“ titulky článků daného vydavatele ještě rychleji a zároveň vyhledávat různá témata od oblíbeného zdroje. Když swajpnete doprava, zobrazí se možnost „Více od“ spolu s personalizovaným a chronologicky řazeným seznamem až 50 článků od daného vydavatele podobně jako články, které by vás mohly zajímat.

V zápatí navigace jsou také nově vyhrazená tlačítka pro engagement, která vám umožní Instant Articles ukládat, diskutovat a sdílet. V průběhu čtení článku zápatí zmizí, aby se zvýšila viditelnost obsahu.

Chytřejší CTA tlačítka a reklamy

Facebook integroval také nový model, díky kterému jsou tlačítka s výzvou k akci a umístění reklam důmyslnější. CTA tlačítka vyzývají k lajknutí vydavatelovy stránky, stažení aplikace nebo přihlášení k odběru newsletteru. Stejně jako reklamy je ale doteď Facebook „servíroval“ bez větší systematičnosti.

Nový CTA model teď odhadne hodnotu zobrazení výzvy k akci na základě průměrné částky, kterou mohou vydavatelé v daném regionu zaplatit, aby dosáhli svých cílů. Model vytíženosti reklam pak zobrazí výzvu k akci nebo reklamu podle toho, která z nich poskytne větší odhadovanou hodnotu vydavateli. Ten si následně může přiřadit hodnotu k CTA konverzi.

Podpora Facebook Stories

Články mohou vydavatelé také nově vložit v podobě odkazu do Facebook Stories. Tyto linky zahrnují nejenom odkazy vytvořené stránkami ale i odkazy, které jsou crosspostované z Instagramu. Uživatelé si tak mohou přečíst článek přímo z příběhu.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře