Proč většina současných firem končí do deseti let? Jak dobrým výzkumem neutrácet, ale naopak ušetřit? Opravdu necháme umělou inteligenci rozhodovat o tak citlivých věcech jako naše zdraví nebo láska? A jak vytvořit hlasové rozhraní webu, které dokonalostí překoná psanou verzi?
Odpovědi přinese 15. ročník konference WebExpo, která startuje ve středu 19. dubna v Paláci Lucerna. Na třídenní akci míří do Prahy 96 přednášejících a mentorů, kteří předají zkušenosti ze své práce pro Google, Microsoft, SAP, Revolut, Oracle, Miro nebo Booking.com.
Designéři, kteří kódují. Kodéři, kteří řídí UX. Marketéři, kteří navrhují design. Patnáctý ročník WebExpo zve do Prahy světové špičky technologických profesí, které vidí i za hranice své specializace.
Pohledem a designem do budoucnosti
Dříve firmy existovaly 60 let, dnes život současných firem skomírá kolem 10. narozenin. Jak prodloužit život své firmě a stíhat neustálé změny a trendy, poradí Noelle Ghanem z firmy Revolut. Na příkladu této fin-tech společnosti demonstruje klíčovou roli designu, kterým lze významně prodloužit životnost firem. Trendsetting a předpovídání budoucnosti budou tématem i přednášky Pavlíny Louženské a They Kučerové z projektu Trendspotterky.
A jaké klást otázky a co potřebujete vědět, abyste rychle a jasně kývli na jakoukoliv změnu? S rozhodovacími procesy poradí Dalia El-Shimmy, vedoucí týmu UX výzkumu pro Miro. Její přednáška je must-hear pro všechny vývojáře, designéry i team leadery.
Jak na výzkum, který šetří firmě peníze
Do Prahy také dorazí první dáma uživatelských výzkumů Caroline Jarrett, která dobře ví, že správně připravený formulář dokáže firmám ušetřit velké peníze. Na příkladech ukáže, jaké otázky a postupy pomohou uživateli vyplnit formulář nebo jak vyhodnocovat výsledky výzkumů bez zatoulání do slepé uličky. Caroline Jarrett vede také jeden z pátečních workshopů, na kterém předává své know-how.
Hvězdou WebExpo bude Léonie Watson, která otevírá technologický svět i uživatelům bojujícím s limity psaného textu. Na konferenci se bude zabývat konverzačním uživatelským prostředím, hlasovým charakterem a výběrem správných slov. Ve světě marketingu stojí za pozornost přednáška Julie Šislerové o aktuálních dění v metaverzích nebo povídání Jana Tichého z marketingové firmy Taste. Jan vysvětlí, proč dát šanci tolik proklínaným Google Analytics 4 a jak z nich získat všechna nejdůležitější data a poznatky pro svou práci.
Kreativní tech profese budoucnosti: Jedna odbornost a vhled do dalších
WebExpo už 15 let spojuje odborníky napříč technologickým spektrem a pomáhá jim přirozeně křížit jejich cesty. „V době home officů je složitější navazovat kontakty mimo svou pracovní bublinu, přitom potřebujeme rozšiřovat své dovednosti i za hranice naší specializace,“ vysvětluje CEO WebExpo Šárka Štrossová.
„Každý odborník, který nasaje znalosti z jiných oborů, nabízí světu unikátní mix dovedností. Takoví lidé jsou obrovským přínosem pro vývoj technologií,“ dodává. Řečníci letošního WebExpo jsou toho důkazem – řada z nich patří mezi multidisciplinární jedince a inspirují svou kreativitou lidi napříč obory.
Konference WebExpo proběhne od středy 19. dubna do pátku 21. dubna v Praze
Největší technologická událost roku slaví letos 15 let své existence. Hlavní přednáškovou část hostí už tradičně Palác Lucerna. Od středy 19. dubna do čtvrtka 20. dubna zde proběhne 57 přednášek ve třech sálech. Rodiče a hlavně budoucí developerské a designérské naděje určitě nadchne program WebExpo Kids. Spolu (nebo s druhým rodičem v rámci vstupenky) můžete vyzkoušet základy programování ve Scratchi, roboty z LEGO nebo 3D tisk. Pro nejmenší účastníky je zajištěné hlídání, aby si rodiče nerušeně užili přednášky konference.
Vstupenky na konferenci jsou v prodeji na www.webexpo.net
(tisková zpráva)