Instagram provedl v nedávné době studii, která měla zodpovědět otázky ohledně toho, jak uživatelé vnímají obsah ve Stories a ve feedu na Instagramu. Cílem bylo získat data, která by byla užitečná pro firmy a jejich kampaně.
Výzkum provedl Instagram v Brazílii, Indonésii, Velké Británii a v USA na vzorku 10 000 lidí ve věku 13-55 let, kteří používají Instagram alespoň jednou týdně. Výsledky studie ukázaly, že uživatelé vnímají obsah ve Stories a feedu různými způsoby.
Obsah ve Stories považují uživatelé za aktuální a nefiltrovaný, kde mohou vidět live příběhy oblíbených sportovců, osobností, firem a přátel.
Naopak příspěvky v Instagram feedu vnímají jako obsah, který poskytuje základní informace o produktech a značkách.
1. Výsledky výzkumu Instagram Stories
- 47 % respondentů naznačilo, že Stories zlepšily jejich komunikaci s přáteli a rodinou, co se komunikace na sociálních sítích týče.
- 44 % respondentů oceňuje skutečnost, že Stories za 24 hodin zmizí. Tento formát považují za autentičtější.
- 39 % uživatelů uvedlo, že poté co viděli Instagram Stories některých firem, začali se více zajímat o značku či produkt.
2. S čím uživatelé spojují obsah na Instagramu
- Názory ve vnímání Stories a klasických příspěvků se překrývají. Obsah je pro ně vizuálně krásný, kreativní a usnadňuje komunikaci.
- V Brazílii mají uživatelé tendenci spojovat obsah na Instagramu s povzbuzujícími a motivačními citáty a inspirativními obrázky i videi.
- V Indonésii uživatelé vnímají obsah na Instagramu jako autentický.
- Ve Velké Británii spojují lidé obsah s emocemi.
Tady je ukázka TOP 3 atributů, s kterými uživatelé spojují obsah na Instagramu:
3. Instagram Stories vs Instagram Feed
- Ve všech zemích preferují uživatelé Instragram Stories ve dvou situacích. V prvním případě chtějí vidět, co dělají v reálném čase jejich přátelé a oblíbené osobnosti. Druhým důvodem je, že chtějí vidět nefiltrovaný a autentický obsah.
- Zkoumaní uživatelé všech zemí považují obsah Instagram Stories za zábavnější.
4. Jaký obsah uživatelé preferují
Instagram Stories
- Uživatelé v Brazílii, USA a Velké Británii upřednostňují ve Stories obsah související se značkami a produkty.
- V Indonésii uživatelé preferují ve Stories autentičtější obsah než firemní obsah.
Instagram Feed
- Co se feedu týče, lidé v USA a UK dávají přednost příspěvkům, které je spojují s rodinou a přáteli.
- V Brazílii a Indonésii preferují uživatelé ve feedu obsah, který jim dává cíle.
5. Co z toho vyplývá pro firmy
Na základě výsledků průzkumu Instagram uvedl několik rad, které by měly firmy a marketéři vzít v potaz:
- Řekněte váš příběh – Mnoho respondentů uvedlo, že Stories vylepšily komunikaci. Nebojte se experimentování ve Stories a zkuste je přidat do vašich kampaní.
- Uspokojte očekávání – Uživatelé očekávají odlišný obsah ve Stories a ve feedu. Zamyslete se nad tím, jaký obsah byste mohli publikovat na každém z těchto kanálů.
- Sledujte váš trh – Každý cílový trh může vnímat odlišně obsah ve Stories a ve feedu. Sledujte statistky, snažte se uspokojit potřeby vašich cílových trhů a na základě výsledků přizpůsobte vaše plánování.
- Buďte kreativní – Chcete-li vytvořit poutavý obsah reklam, Facebook ve spolupráci se společností MetrixLab provedl studii na 30 reklamách v Instagram Stories v USA. A zjistil, že kreativní reklamy ve Stories usnadnily začlenění nových značek.
Zdroj: www.business.instagram.com