Jak uživatelé vnímají obsah na Instagramu

13. 8. 2018Novinky

Instagram provedl v nedávné době studii, která měla zodpovědět otázky ohledně toho, jak uživatelé vnímají obsah ve Stories a ve feedu na Instagramu. Cílem bylo získat data, která by byla užitečná pro firmy a jejich kampaně.

Výzkum provedl Instagram v Brazílii, Indonésii, Velké Británii a v USA na vzorku 10 000 lidí ve věku 13-55 let, kteří používají Instagram alespoň jednou týdně. Výsledky studie ukázaly, že uživatelé vnímají obsah ve Stories a feedu různými způsoby.

Obsah ve Stories považují uživatelé za aktuální a nefiltrovaný, kde mohou vidět live příběhy oblíbených sportovců, osobností, firem a přátel.

Naopak příspěvky v Instagram feedu vnímají jako obsah, který poskytuje základní informace o produktech a značkách.

1. Výsledky výzkumu Instagram Stories

  • 47 % respondentů naznačilo, že Stories zlepšily jejich komunikaci s přáteli a rodinou, co se komunikace na sociálních sítích týče.
  • 44 % respondentů oceňuje skutečnost, že Stories za 24 hodin zmizí. Tento formát považují za autentičtější.
  • 39 % uživatelů uvedlo, že poté co viděli Instagram Stories některých firem, začali se více zajímat o značku či produkt.

2. S čím uživatelé spojují obsah na Instagramu

  • Názory ve vnímání Stories a klasických příspěvků se překrývají. Obsah je pro ně vizuálně krásný, kreativní a usnadňuje komunikaci.
  • V Brazílii mají uživatelé tendenci spojovat obsah na Instagramu s povzbuzujícími a motivačními citáty a inspirativními obrázky i videi.
  • V Indonésii uživatelé vnímají obsah na Instagramu jako autentický.
  • Ve Velké Británii spojují lidé obsah s emocemi.

Tady je ukázka TOP 3 atributů, s kterými uživatelé spojují obsah na Instagramu:

3. Instagram Stories vs Instagram Feed

  • Ve všech zemích preferují uživatelé Instragram Stories ve dvou situacích. V prvním případě chtějí vidět, co dělají v reálném čase jejich přátelé a oblíbené osobnosti. Druhým důvodem je, že chtějí vidět nefiltrovaný a autentický obsah.
  • Zkoumaní uživatelé všech zemí považují obsah Instagram Stories za zábavnější.

4. Jaký obsah uživatelé preferují

Instagram Stories

  • Uživatelé v Brazílii, USA a Velké Británii upřednostňují ve Stories obsah související se značkami a produkty.
  • V Indonésii uživatelé preferují ve Stories autentičtější obsah než firemní obsah.

Instagram Feed

  • Co se feedu týče, lidé v USA a UK dávají přednost příspěvkům, které je spojují s rodinou a přáteli.
  • V Brazílii a Indonésii preferují uživatelé ve feedu obsah, který jim dává cíle.

5. Co z toho vyplývá pro firmy

 Na základě výsledků průzkumu Instagram uvedl několik rad, které by měly firmy a marketéři vzít v potaz:

  • Řekněte váš příběh – Mnoho respondentů uvedlo, že Stories vylepšily komunikaci. Nebojte se experimentování ve Stories a zkuste je přidat do vašich kampaní.
  • Uspokojte očekávání – Uživatelé očekávají odlišný obsah ve Stories a ve feedu. Zamyslete se nad tím, jaký obsah byste mohli publikovat na každém z těchto kanálů.
  • Sledujte váš trh – Každý cílový trh může vnímat odlišně obsah ve Stories a ve feedu. Sledujte statistky, snažte se uspokojit potřeby vašich cílových trhů a na základě výsledků přizpůsobte vaše plánování.
  • Buďte kreativní – Chcete-li vytvořit poutavý obsah reklam, Facebook ve spolupráci se společností MetrixLab provedl studii na 30 reklamách v Instagram Stories v USA. A zjistil, že kreativní reklamy ve Stories usnadnily začlenění nových značek.

Zdroj: www.business.instagram.com

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře