Facebook provedl novou studii, která se zabývá tím, jak se vyvíjí chování spotřebitelů a jak mohou firmy v závislosti na tom lépe přizpůsobit své nákupní strategie. Inspirujte se před vánoční sezónou i do budoucna.
Ve svém 28stránkovém reportu Facebook nastiňuje aktuální maloobchodní trendy i to, jakou roli hrají nejnovější technologie, jako jsou rozšířená nebo virtuální realita.
A tady jsou klíčová zjištění:
- Dnešní spotřebitelé nevidí rozdíl mezi online a offline nákupními kanály. Hranice mezi nakupováním na internetu a v kamenné prodejně se setřela a nová éra nakupování je hybridní, vzájemně propojená.
- Z tohoto důvodu vzniká zcela nový mindset nakupujících – „bez kompromisu“.
- Lidé chtějí být při nakupování především spokojení – proto hledají digitální řešení, které jim vyřeší „nepříjemnosti“, jež zažívají v prodejnách (rušné prostory, nošení nákupu a podobně).
- 66 % nakupujících také nejdříve pátrá v online zdrojích a teprve poté nakoupí v kamenném obchodě.
- 84 % nakupujících pak nakoupí poté, co dané zboží vidí na sociálních sítích.
- Lidé rovněž chtějí, aby obchody nabízely flexibilnější výběr a možnosti vrácení zboží.
- Respondenti také uvedli, že využívají technologie k tomu, aby si zefektivnili nakupování v kamenném obchodě.
- 68 % lidí říká, že pro rozhodnutí, kde nakoupí, je velmi důležitá snadná navigace (orientace) v obchodě.
- Lidé také chtějí, aby technologie urychlily objevování zboží v obchodech. Inovací číslo jedna, o kterou mají spotřebitelé zájem, je pak možnost hledat a nakupovat zboží v reálném čase pomocí aplikace.
- Nakupující také touží po rychlejším řešení pokladen v obchodech. 63 % lidí říká, že možnost platit prostřednictvím moderních komunikátorů (například WhatsApp) by je přiměla k tomu, aby obchod znovu navštívili.
- V offline prostředí chtějí lidé lidštější přístup a zároveň imerzivní technologie, které jim zlepší zážitek z nakupování.
Celou studii si můžete přečíst zde.