Jak zkrotit obsah na Facebooku?

22. 4. 2017Case studiesNávody

Se správou obsahu na sociálních sítích vám může pomoct odborník z agentury, ale někdy si mnohem lépe poradíte vy sami. Obě varianty mají svá úskalí, která si v dnešním článku ukážeme na příkladech z praxe agentury Better Marketing.

Dobrým důvodem, proč se obrátit na agenturu, aby vám s obsahem na Facebooku pomohla, je to, že vás Facebook nebaví a došly vám nápady. Dalším je nedostatek času. Na Facebooku snadno utopíte desítky hodin měsíčně, zejména pokud chcete vytvářet kvalitní obsah, který vaše fanoušky zajímá.

Pokud svěříte správu stránky agentuře, máte jistotu, že se vám o ni bude starat odborník. Specialista na sociální média zná aktuální trendy, levou zadní vytvoří chytlavý příspěvek, ví, jak vybrat fotku, která v moři příspěvků vynikne. A hlavně, na Facebook si najde tolik času, kolik vaše stránka potřebuje. To nás ovšem vede k prvnímu úskalí spolupráce.

Správce Facebooku není hodinový manžel

Co si představujete pod správou sociálních sítí? Vytvoření banneru, zacílení na správné publikum, zasponzorování příspěvku? To je ovšem jen jedna strana mince. Druhá strana zahrnuje mravenčí práci s obsahem: tvorbu publikačního plánu, přispívání na stránku a komunikaci se zákazníky.

Je těžké odhadnout, kolik času na správu obsahu vyčlenit. Někdy spravujeme klientovi stránku, na kterou stačí občas mrknout jedním očkem a lidé posílají samá srdíčka. Jindy natrefíme na výzvu – klienta, který má náročnější fanoušky. Příkladem je náš klient Autotým – rádce pro nákup ojetého vozu.

Se správcem sociální sítě mluvte otevřeně a často

Facebookovou stránku Autotýmu spravuje naše agentura od loňského roku. Od začátku bylo jasné, že máme co do činění s náročnou cílovou skupinou. Jakmile se nám podařilo zvednout engagement fanoušků, objevily se negativní komentáře, často neopodstatněné, na které bylo potřeba reagovat. Bazary a ojetiny jsou v České republice silné téma, o kterém koluje spousta mýtů a polopravd. Klienta jsme měli denně na telefonu, vyměnili si desítky e-mailů a každou reakci průběžně konzultovali.

Přemýšleli jsme, jakým obsahem lidi zaujmout bez toho, aby pod každým příspěvkem přistálo několik negativních komentářů. A rozhodli se mírně změnit taktiku.Věděli jsme, že cílová skupina ráda diskutuje, proto jsme se postupně vžili do role nezávislého rádce, který se ptá: „Co si myslíte?“
AT_1
Mluvíme o tématech, o která se lidé zajímají. Zároveň se distancujeme od kontroverzí a zachováváme objektivitu Autotýmu.
AT_3
Misku vah se nám daří naklánět ve prospěch klienta.
AT_4
Negativní komentáře se teď mnohem častěji týkají tématu než Autotýmu. Klient nám důvěřuje a může se na nás spolehnout i v případě krizové komunikace. Ví, že zachováme chladnou hlavu.

Mohou být montéři příček lovebrandem na Facebooku?

Teď se zaměříme na druhou variantu – když si klient spravuje facebookovou stránku sám. I to se totiž může vyplatit. Právě vy máte o svém oboru největší know-how a jste okamžitě u toho, když se něco zajímavého děje. Někdy stačí, když vám agentura pomůže se strategií. Vy pak přispíváte sami a s agenturou pouze konzultujete, pokud si něčím nejste jistí.

Tento model máme nastavený s klientem Liko-s. Firma Liko-s se věnuje modernímu stavitelství a je výjimečná silnou firemní kulturou a přesahem do oblasti ekologie. Facebook Liko-su vznikl jako stránka pro zaměstnance, ale klient chtěl svou fanouškovskou základnu rozšířit. Naši specialisté vytvořili strategii na míru a zaškolili nového správce Facebooku. Výsledky jsou vidět – stránka je živá a pestrá, počet fanoušků roste a obsah vyvolává organický zájem.Liko-s_happy_and_green_company_2_(team) Z montérů a svářečů příček je brand, který žije ekologií a moderním designem, aktivně a přátelsky komunikuje s fanoušky a rezonuje nejen v uších architektů.
Liko-s_happy_and_green_company

Nepodceňte sílu komunikace

Ať už facebookovou stránku spravujete sami, nebo si vyberete agenturu, myslete na to, že mluvíte k lidem, ne k číslům. Bavte je, ptejte se na jejich názor a buďte jim blíže. Na nic si nehrajte, mějte jasno v tom, jak vaše značka chce působit, a nepodceňujte krizovou komunikaci. S dobře promyšlenou strategií vám správa obsahu na Facebooku půjde jako po másle.

V agentuře Better Marketing pomáhám se vším, co zavání kreativou a komunikací s lidmi. Věnuji se především obsahovým strategiím, klientům spravuji blogy a obsah na sociálních sítích a mám na starosti public relations.

Komentáře