Facebook chystá pro reklamní formát kolekce zajímavou aktualizaci. K dispozici totiž budou nové lifestylové šablony, které kombinují vzhled tištěných katalogů s interaktivitou digitálních reklam.
Kolekce jsou mobilní fullscreenový reklamní formát, který Facebook představil na jaře. Aktuální update přinese několik změn, které pomohou upravit vzhled reklam z typické produktové galerie do zajímavější prezentace zboží. Podoba kolekcí totiž dosud připomínala klasickou strukturu a zobrazování produktů na e-shopu, kdežto nová šablona představí zboží podobně jako tištěné katalogy.
Reklamy v první řadě nabídnou větší množství širokoúhlých obrázků doplněných textem. Nad sérii menších zobrazení produktů bude možné umístit jeden hlavní obrázek či video. Kolekce nabídnou také carousel formát, zahrnou název zboží, u každého produktu také cenu a vlastní výzvu k akci.
Každá šablona možní rovněž otagovat produkty za pomoci bílé tečky, která signalizuje, které zboží si můžete zakoupit. Po prokliknutí z obrázku budete moci uživatele zavést i na korespondující produktovou stránku na e-shopu. K dispozici bude i mapa nedalekých kamenných prodejen, kde si zboží mohou vyzvednout.
Lifestylové šablony ocení hlavně firmy, které chtějí zákazníkům naservírovat větší množství produktů nebo celou produktovou kategorii najednou. Novinka by měla zlepšit vizuální prezentaci produktů na mobilních zařízeních a prodat je lépe díky atraktivnímu zpracování šablon.
Novinka je v testovací fázi a Facebook ji chystá globálně spustit během října. Kolekce zatím můžete spravovat pouze na Facebooku, na Instagramu ani Audience Network zatím nebudou k dispozici.