Messenger využívá aktivně přes 40 milionů firem, a proto se Facebook zaměřil na nové nástroje, které pomohou obchodníkům dosahovat lepších výsledků a uživatelům vytvoří prostředí pro snazší komunikaci s nimi. Některé novinky Facebook představil v květnu na konferenci F8 a nyní je začne postupně zavádět.
Generování potenciálních zákazníků
První novinkou, kterou Facebook globálně zavádí, je Lead generation v Messengeru. Inzerenti mohou nově vytvářet reklamy, na které když uživatel klikne, bude přesměrován do Messengeru, kde se spojí s obchodníkem. Na automatické zprávy od obchodníka budou moci uživatelé reagovat předem připravenými možnostmi nebo vlastním textem. Toto řešení lze napojit na CRM systém, což firmám umožní dále pracovat s informacemi od potenciálních zákazníků a spojit se s nimi přes další preferovaný kanál.
Pokud uživatel neposkytne všechny potřebné informace, systém mu automaticky pošle připomenutí.
Rezervování schůzek
Od konce letošního roku bude možné propojit Messenger s vaším existujícím rezervačním softwarem nebo kalendářem. Uživatelé si tak u vás budou moci skrze konverzaci v Messengeru zarezervovat termín návštěvy. Následně si schůzku mohou přidat i do svého kalendáře.
V případě zájmu můžete zažádat o zařazení do beta verze.
Změny v zasílání zpráv
- Končí Pravidlo 24 + 1 – Firmy a vývojáři, kteří používají Send API a standardní zprávy, mají 24 hodin na to, aby odpověděli uživateli na jeho zprávu v Messengeru. Pravidlo + 1 jim umožňovalo poslat další jednu zprávu s komerčním sdělením po uplynutí 24hodinového okna. To už ale od 15. ledna 2020 nebude možné. Firmy tak budou mít pouze 24 hodin na odpověď uživateli, přičemž tyto zprávy mohou stále obsahovat i obchodní sdělení. Po uplynutí této doby budete moci uživatelům zaslat pouze placené zprávy. Facebook tím chce docílit rychlejších reakcí firem.
- Sponzorované zprávy – Budou jediným způsobem, jak firmy mohou odesílat obchodní sdělení mimo standardní okno pro zasílání zpráv.
- Snížení počtu štítků zpráv – Štítky (Messenger tag) dovolují zasílat personalizované zprávy uživatelům mimo 24hodinové okno za účelem aktualizace informací nebo připomenutí. V současné době existuje 17 různých štítků, jejich počet se ale sníží na 4. Pokud Messenger tagy využíváte, přečtěte si více informací.
- Beta program Subscription Messaging – Zprávy pro předplatitele umožňují firmám kontaktovat uživatele i mimo 24hodinové okno. Facebook omezí přístup k beta verzi Subscription Messaging jen na prověřené zpravodajské organizace. Některé firmy totiž využívaly program k zasílání zpráv způsobem, který porušoval jeho zásady.
Změny by měly být platné od 15. ledna 2020.
Karta Objevujte
Facebook bude postupně stahovat z Messengeru kartu Discover/Objevujte, kterou zavedl v roce 2017. Cílem karty bylo představit firmy, které by mohly uživatele zajímat. Facebook se rozhodl zaměřit na jiné možnosti (viz výše zmíněné), jak firmy a uživatele skrze Messenger propojit.