Messenger verze 2.1: Jednodušší platby, nová tlačítka, inteligentnější boti

8. 8. 2017Novinky

Facebook zapracoval na dalších aktualizacích Messengeru, které zpříjemní zážitky uživatelům a zároveň zjednoduší práci vývojářům. Verze 2.1 nabídne mimo jiné hladší průběh nakupování a plateb přímo v rozhraní aplikace, pět nových call-to-action tlačítek, větší konzistenci mobilního a webového rozhraní Messengeru nebo chytřejší komunikaci botů.

Jednodušší platby

Messenger umožní uživatelům provádět nativní platby přímo v rozhraní aplikace rychle a snadno. K tomu, abyste pořídili zboží a zaplatili za něj, bude stačit pár kliknutí. Zjednodušenou práci budou mít ovšem i vývojáři, kterým nové SDK (Software Development Kit) usnadní vytvářet platební prostředí a používat v něm chatboty.

Funkcionalitu půjde implementovat přímo do konverzace díky tlačíku „Buy Now“, které vyzývá k nákupu.

Více informací o platbách na Messengeru získáte v nápovědě Facebooku. Placení pomocí Messengeru je stále v testovací fázi a je zatím dostupné pouze v USA. Pokud se však osvědčí, dorazí i do zbytku světa.

Více tlačítek pro stránky

Facebook také uvolnil rozšířenou sadu call-to-action buttonů, které mohou firmy přidat na svou Facebook Page a přivést tak uživatele do Messengeru. Díky nim mohou podpořit interaktivitu stránky a prohloubit vztahy s uživateli. Tlačítka také napoví samotným uživatelům, jakou reakci či obsah mohou očekávat, pokud se rozhodnout na ně kliknout.

Dosud bylo k dispozici pouze tlačítko „Send Message“, nyní si ale můžete vybrat z dalších pěti možností:

  • Shop Now
  • Get Support
  • Get Updates
  • Play Now
  • Get Started

Konzistence mobilu a webu

Další novinka rozšíří funkčnost Messengeru v mobilu a na webu, čímž vytvoří konzistenci mezi všemi zařízeními. Funkce, jako ID uživatele a sdílení, které byly dosud k dispozici pouze na mobilu, budou dostupné také na PC. To také vývojářům usnadní testování a ladění chyb při implementaci dalších prvků konverzace a webového náhledu.

Lepší automatizované konverzace

Nová verze Messengeru myslí také na chatboty, kteří mohou začít komunikovat na vyšší úrovni. Dopomůže jim funkce vestavěného NLP (zpracování přirozeného jazyka), která automaticky zjistí význam sdělení a informace v textu zpráv, které uživatel odešle. Tento obsah následně předá botovi, který bude na základě toho schopen vybrat z několika variant odpovědí, které předem připravíte. Mohou se týkat těchto entit:

  • pozdrav
  • rozloučení
  • poděkování
  • datum a čas
  • místo
  • suma peněz
  • telefonní číslo
  • e-mail
  • adresa URL

Výsledkem bude, že boti budou komunikovat inteligentnějším způsobem a vývojářům ubyde práce s jejich vytvářením.

Spolupráce mezi aplikacemi

V pozadí Messengeru se objeví také takzvaný předávací protokol. V praxi to znamená, že v rámci jednoho programu bude možné propojit jednotlivé aplikace, které firmy používají. To se může hodit, pokud budete chtít například přesunout uživatele z automatizované konverzace s botem do personalizované konverzace se zákaznickou podporou. Díky tomu může uživatel získat skutečně všechny odpovědi na své dotazy (tedy i na ty, které bot zodpovědět neumí).

Předávací protokol je již k dispozici globálně v beta verzi.

Párování se zákazníkem

Aktualizací prochází také API, která firmám ukáže, zda před odesláním zprávy na telefonní číslo existuje shoda se jménem daného zákazníka. Tato funkcionalita je zatím dostupná jen vybraným firmám v USA. K nám dorazí později.

Oznámení o problémech

Vývojáři mohou nově dostávat také upozornění, pokud bude jejich bot zablokovaný nebo se vyskytnou problémy se zásadami Messengeru a Facebooku. To může typicky nastat, pokud se pokusíte rozesílat spamy, nevhodný obsah zahrnující porno či sebevraždy, zneužijete tagů a podobně.

Další informace najdete v dokumentaci.

Rozšířené možnosti pro globální stránky

Firmy, které používají globální stránky, dosud nemohly svým uživatelům v konverzaci nabídnout společenský zážitek partnerských aplikací, s nimiž Facebook navázal spolupráci, pokud uživatelé pocházeli z různých regionů. Typickým příkladem je sdílení playlistů Spotify. Sociální síť však přišla na řešení a v nové verzi Messengeru umožní globálním stránkám využít této výhody napříč celým světem.

Více v nápovědě pro vývojáře.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře