Meta se snaží přesvědčit mediální vydavatele a zpravodajské organizace, aby do svých strategií na Facebooku a Instagramu začlenili více krátkých videí. Právě u nich zaznamenává největší nárůst zapojení uživatelů.
Meta využívá granty a další partnerské iniciativy k navázání lepších vztahů s poskytovateli zpravodajského obsahu. Chce totiž, aby i nadále umisťovali obsah do jejích aplikací. Sleduje tím větší potenciál zapojení uživatelů.
Proto nedávno v některých zemích zavedla speciální záložku Facebook News, která klíčovým způsobem pomáhá zpravodajský obsah zviditelnit.
Toto by se však mělo v blízké době změnit a na tuto záložku už nebude klást takový důraz. Jednak proto, že na odkazy na sociálních sítích kliká stále méně lidí. A jednak proto, že momentální prim hrají krátká videa.
Proto chce Meta vydavatele přimět, aby i oni začali využívat formát krátkých videí. U videí totiž lidé tráví více než 20 % času, co jsou na Instagramu, a 50 % času, který tráví na Facebooku. Jedná se proto o logický krok.