Meta aktualizuje panel Proč se mi tato reklama zobrazuje?, který nabízí kontextové informace o cílení reklam a o tom, jak systémy Mety zobrazují reklamu jednotlivým uživatelům. Tyto údaje teď budou ještě transparentnější.
Funkci Proč se mi tato reklama zobrazuje? Meta poprvé spustila v roce 2013 jako prostředek, který má uživatelům pomoci pochopit, jak funguje cílení reklam, a vyvrátit fámy, které se kolem ní objevují (například že aplikace poslouchá vaše konverzace). Zároveň má uživatele nasměrovat k různým možnostem, jež mají k dispozici pro správu zobrazovaných reklam.
Od té doby přidala Meta řadu vylepšení a doplňků, které se nyní snaží posunout ještě dál. Nově tak bude nástroj obsahovat:
- informace shrnuté do témat o tom, jak může být vaše aktivita v aplikacích Mety i mimo ně (například lajkování příspěvku na stránce přítele na Facebooku nebo interakce s vaší oblíbenou stránkou) zdrojem informací pro modely strojového učení, které Meta používá k výběru a cílení reklam, které vidíte,
- nové příklady a ilustrace, které vysvětlují, jak modely strojového učení propojují různá témata, aby vám zobrazovaly relevantní reklamy,
- více způsobů, jak najít ovládací prvky, takže nyní budete mít přístup k předvolbám reklam i z dalších stránek v nástroji.
Nové informační panely poskytnou více informací i samotným inzerentům. Dozvíte se například, jakým způsobem budou systémy Mety zobrazovat vaše reklamy uživatelům. Nástroj vám srozumitelněji ukáže všechny ukazatele, které může Meta použít k cílení a k maximalizaci výkonu reklamy prostřednictvím systému strojového učení.
Aktualizovaná verze panelu se nejprve globálně rozšíří na Facebooku, v budoucnu pak také na Instagramu. Podrobnosti najdete na blogu Mety.