Meta přináší nové poznatky a nástroje k rozvoji metaverza

2. 6. 2022Novinky

Jaké jsou příležitosti metaverza a nového digitálního prostředí pro marketéry? Jak se změní způsob, jakým lidé nakupují, komunikují se značkami a jak přistupují k reklamě? Na to se zaměřuje nový dokument, který poskytuje realistický pohled na to, kam směřuje posun v oblasti metaverza.

Nový dokument od společnosti Analysis Group tvrdí, že jedním ze způsobů, jak uvažovat o metaverzu, je soubor vzájemně propojených digitálních prostorů, včetně imersivních zážitků XR, které kombinují digitální a fyzická slova, v nichž se jednotlivci mohou snadno pohybovat mezi různými prostory a zážitky a také komunikovat a spolupracovat s dalšími lidmi, kteří se nenacházejí ve stejném fyzickém prostoru. Tato představa koresponduje s tím, jak na metaverse nahlíží samotná Meta.

Důležitá je však i praktická stránka věci. Jak se do metaverzu dostat a jak daleko je další fáze propojení? Dokument tvrdí, že k tomu bude zapotřebí masové přijetí, což znamená větší rozšíření VR headsetů, AR brýlí a dalších technologií stejně jako spolupráce s řadou politických a regulačních orgánů.

Koncepce metaverza počítá s kombinováním stávajících technologií, jako jsou AR a VR, videokonferencemi, hrami pro více hráčů a digitální měnou. Z nich vytvoří něco zcela nového.

Zdroj: Analysis Group

Dokument pak zjišťuje potenciální dopady metaverza na globální ekonomiku. Tu budou dle očekávání ovlivňovat a vyvíjet právě inovace a nové mobilní technologie.

Dokument, který si v celém znění můžete přečíst zde, usuzuje, že metaverse má potenciál mít zásadní, příznivé ekonomické dopady v mnoha oblastech – například přispěje k růstu HDP, vytváření pracovních míst, zvyšování produktivity a zlepšování blahobytu spotřebitelů. Samozřejmě se to projeví v různých regionech, časových horizontech a publicích různě.

Analýza také předpokládá, že pokud bude metaverse úspěšný, pravděpodobně vytlačí některé stávající technologie a průmyslová odvětví, stejně jako to již dříve udělaly předchozí technologie.

Dokonalejší avataři

Ruku v ruce s tím Meta postupuje v procesu vytváření realistických digitálních avatarů jako další fázi propojení. Meta chce, aby se lidé více sžili se svou virtuální identitou (to znamená, že začnou používat digitální předměty, jako je oblečení nebo další prvky pro přizpůsobení své postavy). A s tím souvisí tato novinka.

Meta v současnosti vyvíjí novou technologii, která by umožnila vytvářet digitální rekonstrukce na míru, jež by simulovaly skutečný lidský pohyb. To by mohlo výrazně přispět k tvorbě skutečně personalizovaných a reprezentativních avatarů.

Základní koncepce spočívá v tom, že budete mít k dispozici téměř nekonečné možnosti přizpůsobení, které vám umožní provádět virtuální aktivity s plně zformovanou podobou sebe sama, upravenou podle vlastního uvážení a vybavenou digitálním oblečením stejně, jako byste si ho koupili ve fyzickém obchodě.

To otevře řadu nových příležitostí pro ecommerce, a to jak z hlediska prodeje skutečných produktů (protože si budete moci před nákupem prohlédnout, jak na vás vypadají), tak různých digitálních předmětů, například NFT.

Avataři v Instagram Stories

S určitou formou digitálních avatarů už dnes Meta pracuje i v „neVR“ světě a i tady jde stále kupředu. Momentálně například testuje nové reakce pomocí avatarů v Instagram Stories. Chce totiž, aby i běžní uživatelé, kteří nepoužívají VR nástroje, mohli interagovat pomocí postav, které jsou rozšířením jejich osobnosti a přítomnosti.

Tyto avatary chce Meta vytvořit poutavější a lépe přizpůsobitelné, což již dělá implementací 3D avatarů na Facebooku, v Messengeru a v rámci samolepek na Instagramu. A teď k nim přibudou také Instagram Stories.

Zdroj: Pururaj Dutta

Někteří uživatelé již ve Stories vidí novou výzvu k použití reakcí Emoji nebo Avatar. Když kliknete na možnost Avatar, Instagram vás přesměruje do prostředí, kde si můžete vytvořit vlastní postavu (pokud jste ji ještě nevytvořili). Následně se vám zobrazí řada vlastních reakcí s nálepkami, které můžete použít.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře