Meta oznámila několik změn v zásadách pro reklamy, které souvisejí s oblastí bydlení, zaměstnání a úvěrů. Cílem je minimalizovat možné diskriminační používání těchto reklam.
Změny se týkají způsobu, jaký lze reklamy na Facebooku využít k cílení na konkrétní publikum. To totiž může být zneužito k vyloučení určitých skupin uživatelů. Provedené změny v zásadách by měly této možnosti zamezit, a nabídnout tak spravedlivější distribuci reklam.
Dříve se toto omezení týkalo pouze oblasti bydlení, kde inzerenti mají při nastavování kampaní na výběr pouze z omezeného počtu možností cílení, které zahrnuje věk, pohlaví nebo lokalitu. Tyto možnosti nyní Meta rozšiřuje i na další speciální kategorie reklam, jako je zaměstnání a úvěry.
V souvislosti s tím Meta také ukončí provoz nástroje Special Ad Audiences, který inzerentům umožňuje rozšiřovat publikum reklamních kampaní týkajících se právě zmíněných oblastí. Nyní se chce zaměřit na nové nástroje a metody, které by ještě spravedlivěji zobrazovaly reklamy.
Novinka se zatím testuje a vzhledem k náročnosti implementace bude zavedení těchto změn ještě nějakou dobu trvat. Podrobnosti se dozvíte na blogu Mety.