Meta se v posledním roce přiklonila k umělé inteligenci, i co se týče doporučování obsahu v kanálech příspěvků na Facebooku a Instagramu. Nyní chce množství tohoto obsahu ještě navýšit. To představuje novou příležitost zejména pro firmy.
Plán zdvojnásobit množství doporučeného obsahu na základě umělé inteligence (AI) oznámila Meta už loni v létě. V té době pocházelo z AI přibližně 15 % obsahu, který se uživatelům zobrazoval na Facebooku, a ještě o něco více na Instagramu. Momentálně lze hovořit o 20 % obsahu na Facebooku a 40 % obsahu na Instagramu. A v nejbližší době by se tento objem měl ještě zvýšit.
Tato skutečnost by měla přinést výhodu zejména značkám. Lidé si totiž na Facebooku sice prohlížejí více obsahu, ale zároveň sami zveřejňují méně aktualizací a osobní sdílení se přesouvá do přímých zpráv. Díky tomu vzniká více prostoru pro obsah značek, přičemž tu platí pravidlo – čím je obsah lepší, tím má větší dosah.
Nadále byste proto měli myslet na to, že nestačí tvořit „jakýkoliv“ obsah. Dosah vám zajistí unikátní a zábavné příspěvky, populární jsou především videa Reels. U nich Meta uvádí, že například na Instagramu došlo k 24% nárůstu celkového času stráveného jejich sledováním.
Díky Reels máte velkou šanci získat větší dosah také na Facebooku, protože algoritmy obou aplikací se nyní snaží zobrazit více obsahu lidem mimo vaše přímé publikum. Meta také uvádí, že uživatelé nyní sdílejí obsah Reels více než 2miliardkrát denně, což představuje 100% nárůst za posledních 6 měsíců.
Aktuální a tematický obsah, který odpovídá zájmům vašich fanoušků, tak může mít ve výsledku výrazně větší dosah. AI se totiž zaměřuje na to, aby uživatelům zobrazovala více obsahu, který je pravděpodobně bude zajímat. Vychází přitom z obsahu, který v rámci jednotlivých témat generuje nejvíce zobrazení a stráveného času.
Tato příležitost jistě stojí za zvážení.