Meta zveřejnila výsledky za 2. čtvrtletí 2024. V tomto období zaznamenala solidní nárůst uživatelů i příjmů a v centru pozornosti opět stojí umělá inteligence.
Podle nejnovějšího reportu se počet denně aktivních uživatelů všech aplikací, které spadají do rodiny Mety, zvýšil na 3,27 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 7 %. Meta v tomto období přidala na Facebooku, Instagramu, Messengeru, WhatsAppu a Threads dohromady 30 milionů uživatelů.
Čísla ukazují, že používání Facebooku a Instagramu podpořilo zejména doporučování obsahu pomocí AI, díky čemuž se v kanálech uživatelů objevuje stále více příspěvků a videí z profilů, které sice nesledují, ale které je dokáží zaujmout. Díky tomu lidé tráví v jednotlivých aplikacích více času.
Co se týče příjmů, Meta za Q2 vydělala 39,07 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 22 %. Dobrá zpráva je, že Meta zvyšuje příjmy na klíčových trzích (USA a Evropa) a zároveň roste v nových regionech.
Meta také uvádí, že celkový počet zobrazení reklam v jejích aplikacích se meziročně zvýšil o 10 %, přičemž průměrná cena za jednu reklamu rovněž vzrostla o 10 %.
To Metě umožňuje pokračovat v investicích do umělé inteligence a VR, kde je bilance zatím stále negativní. Meta ztratila další 4,5 miliardy dolarů ve své divizi Reality Labs VR, protože pokračuje v investicích do projektů VR a AI.
Celkové náklady a výdaje Mety ve 2. kvartálu vzrostly o 7 % na 24,44 miliardy dolarů, přičemž její výsledky zatížilo nové datové centrum pro umělou inteligenci.
Pokud vás zajímají podrobnosti, celý report najdete zde.