Pokud jste tvůrcem videí, zbystřete! Instagram začal testovat nové možnosti, jak bude možné zpeněžit video obsah v IGTV.
Jane Manchun Wong na svém twitterovém účtu zveřejnila informaci, že Instagram nyní testuje partnerský program, který umožní zpeněžit obsah v IGTV. Do videí bude nově možné přidat krátké reklamy. Jaké zásady bude program vyžadovat, není jasné, ale pravděpodobně mu budou předlohou ty facebookové.
Sám Instagram testování nástroje pro monetizaci potvrdil, ale nechtěl uvést žádné další detaily. Není tedy jisté, zda a kdy Instagram tuto možnost zavede, nebo jak přesně bude fungovat. Zřejmá je ale jedna věc: Instagram pokračuje ve vylepšování IGTV a nadále se snaží přilákat větší počet uživatelů i tvůrců na jeho video platformu, se kterou by rád konkuroval YouTube.
Novinka by totiž s největší pravděpodobností přilákala mnoho tvůrců a velkých hráčů z jiných video platforem, protože by se IGTV stala dalším jejich zdrojem příjmů. Absence možnosti zpeněžení IGTV mnoho tvůrců v minulosti kritizovalo.
EDIT 16. 4. 2020: Instagram na konci března 2020 zahájil testování s vybranými tvůrci, kteří mají nyní možnost do svých IGTV videí přidat in-stream reklamy. Test bude probíhat během jara 2020.