Facebook hledá další cesty, jak by mohl upřednostnit precizní a kvalitní informace oproti fake news. Mluví proto o zavedení nové záložky, která lépe představí obsah z vysoce důvěryhodných zdrojů. Zároveň začne ukazovat, které články si přečetli vaši přátelé.
Facebook testuje funkcionalitu, díky níž shromáždí všechny příspěvky stránek uvedených v kategorii Média/zprávy z hlavního feedu do samostatné sekce. Tady je může nerušeně servírovat uživatelům, kteří o zprávy mají zájem, a současně lépe kontrolovat, jestli jsou všechny zdroje důvěryhodné a nešíří se tu fake news.
Facebook dbá o věrohodnost zpráv, které se zobrazují na jeho platformě, čím dál víc. Průzkum společnosti Pew Research totiž ukázal, že pro 43 % Američanů je Facebook hlavním „zpravodajským“ kanálem. Proti šíření lživých zpráv tak Facebook podniká spoustu kroků. Mezi ně patří i nová metrika Click-Gap, pomocí které ohodnotí odkazy vedoucí z News Feedu ven.
Facebook v souvislosti s podporou kvalitní žurnalistiky zahajuje také veřejnou konzultaci o vývoji nové dozorčí rady, která by mu pomohla při rozhodování o tom, co je přijatelné a co ne. Otázkou je, zda takový proces zafunguje. Facebook už zkoušel alternativní přístup s tabulkou, který ovšem přinesl smíšené výsledky.
Články, které přečetli vaši přátelé
Aby Facebook podpořil důvěryhodnost zpráv, začne nově označovat články, které si někdo z vašich přátel přečetl. Novinka má souvislost s takzvaným syndromem FOMO (strach ze zmeškání), který o sobě dává vědět právě v době sociálních sítích a postihuje čím dál víc uživatelů. Nové označení článků ukáže, že si to přečetli i vaši přátelé, a vám tak neunikne relevantní konverzace. Facebook však zatím konkrétní jména čtenářů nezobrazí.
S touto novinkou chce Facebook podpořit i engagement, protože předpokládá, že pokud lidé uvidí, že někdo z jejich okruhu si článek přečetl, bude zvědavý a rozklikne si ho také. To přináší velké bonusy pro Facebook i samotné vydavatele.
Zatím se novinka testuje. Pokud se však dočká zavedení do praxe, může tím Facebook nastartovat návštěvnost stránek vydavatelů, zejména v případě hojně sdíleného obsahu.