Vypadá to, že Facebook v poslední době věnuje zvýšenou pozornost Instagramu. Jako by se totiž roztrhl pytel s novinkami, které potěší tvůrce obsahu i fanoušky. Některé jsou divácky atraktivní, jiné zase praktické. Jdeme na ně.
Uživatelé přibývají
Instagram se opět posunul o kousek blíže magické miliardové hranici. Nedávno totiž uvedl, že aplikaci dnes používá už 800 milionů uživatelů měsíčně, z toho 500 milionů lidí navštěvuje Instagram každý den. Tato sociální síť však není oblíbená jen mezi uživateli, ale její potenciál využívají také inzerenti, kterých jsou aktuálně už 2 miliony.
Větší kontrola nad komentáři
Právě kvůli rostoucímu trendu uživatelské i inzerentské základny vylepšuje Instagram prostředí a služby, které oběma skupinám nabízí. Naposledy přišel s novinkou, která autorům umožňuje větší kontrolu nad komentáři vloženými u příspěvků.
Uživatelé, kteří mají profil nastavený jako veřejný, mohou nyní určit, kdo smí komentovat jejich posty. Vybrat si můžete kohokoliv, a to i specifické skupiny lidí, ostatní profily, které vás sledují, či jejich fanoušky. Pokud nechcete, aby někdo vkládal komentáře pod váš obsah, můžete ho jednoduše zablokovat, ať už má veřejný či soukromý účet.
Anonymní pomoc člověku v nouzi
Také další novinka spadá do kategorie větší ochrany obsahu i uživatelů. Pokud například během živého vysílání uvidíte někoho, kdo prochází těžkým obdobím anebo potřebuje podporu, můžete ho anonymně Instagramu nahlásit.
Dotyčné osobě přijde zpráva s nabídkou pomoci, přičemž na výběr bude několik možností – telefonická helpline, tipy, jak se se svým problémem poprat svépomocí, anebo možnost zavolat a promluvit si s přítelem, kterému důvěřuje. Tým Instagramu bude v této záležitosti k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, na celém světě.
Ankety ve Stories
Sledujete poctivě Stories? Tak věřte, že tahle novinka váš zážitek ze sledování osvěží. Instagram totiž zavedl možnost vkládat do příběhů hlasování s výběrem ze dvou možností. A vložení ankety je opět jednoduché. Stačí vybrat ikonku „Poll“ z nabídky samolepek, napsat otázku a pod ní vložit dvě možnosti, jak uživatelé mohou odpovědět. Jakmile hlasování vytvoříte, můžete si vybrat místo, kde se bude zobrazovat. A nakonec svou Story klasicky nasdílíte.
Dobrá zpráva je, že pro fanoušky bude vaše video či obrázek atraktivnější, mohou hlasovat, zatímco sledují váš obsah, a vy navíc zjistíte i jejich názor na věc. To může nenásilně posloužit třeba v malém průzkumu, který následně využijete pro další marketingové účely.
Poté, co uživatel odhlasuje, se mu zobrazí aktuální procento hlasů, které získala každá odpověď. Pokud ho bude zajímat, jak si jeho volba vede později, aktualizovaný počet hlasů se zobrazí, jakmile zhlédne Story znovu. Vám se veškeré odpovědi zobrazí v seznamu, který rovněž nabídne také detaily, jako třeba odpovědi jednotlivých uživatelů. Hlasovací spot tradičně zmizí po 24 hodinách tak, jako běžné Stories.
Nové editační prvky
Tím však výčet novinek nekončí. A odcházet nebudeme ani od Stories. Instagram totiž představil dvě nové funkcionality pro úpravu příběhů. Prvním z nich je nástroj pro úpravu barev, který umožní vybrat si jakoukoliv barvu na fotce nebo videu a použít ji v nástroji pro texty a malování.
Druhý prvek pomůže uživatelům umístit samolepky a text díky zobrazení linie, která určuje střed fotky (horinzotálně i vertikálně). Tyto dvě novinky jsou k dispozici v instagramové aplikaci verze 16 a více na platformě iOS i Android.