Vánoce se blíží, a tak sociální sítě zavádí nové reklamní nástroje, které vám pomohou během největší nákupní sezóny roku. Těšit se můžete na Instagram reklamy s možností označování produktů, dvě nová nákupní publika a další novinky.
Tagování produktů v Instagram reklamách
V Ads Manageru budete moci nově vytvářet Instagram reklamy s produktovými tagy. Novinka bude dostupná pro reklamní formáty zahrnující fotky, videa a carousely.
Označovat produkty bylo od roku 2016 možné zatím jen v příspěvcích na Instagramu. Některé značky mohly přetvářet organický obsah do sponzorovaných příspěvků. Teď se ale tato možnost rozšiřuje na všechny inzerenty, kteří mohou vytvářet reklamy s označením produktů přímo v placené propagaci.
Novinka tak nabízí další způsob, jak povzbudit nákupní chování a držet krok s tím, jak uživatelé aplikaci používají. Čím více otagovaných reklam na Instagramu poběží, tím více uživatelů s nimi bude na platformě počítat a tím více bude Instagram tlačit na rozvoj ecommerce.
Nová nákupní Custom Audiences
Facebook přidává také dva nové vlastní okruhy uživatelů, aby inzerentům pomohl retargetovat lidi, kteří projevili přímý zájem o nákup jejich produktů.
- Díky Shopping Engagement Custom Audiences můžete oslovit uživatele, kteří si uložili váš produkt, prohlédli si váš e-shop nebo zahájili nákup.
- A díky Shopping Lookalike Audiences můžete rozšiřovat základnu potenciálních zákazníků, kteří na Facebooku a Instagramu vykazují podobné zájmy jako vaši skuteční zákazníci.
Obě publika mají nesporné výhody. Retargeting je vysoce efektivní taktika, což naznačuje i výzkum Facebooku. Podle něj existuje u zákazníků, které znovu oslovíte reklamou, až o 70 % vyšší pravděpodobnost konverze. Lookalikes jsou rovněž marketingově silná publika, protože se zaměřují na uživatele s podobnými nákupními rysy a návyky, které se shodují s lidmi, kteří od vás už nakoupili.
Nový nástroj pro slevy
Facebook také testuje novou funkcionalitu pro slevy související s Facebook a Instagram shops. Zatím však pouze v USA. Fungovat bude v Commerce Manageru, kde budete moci k jednotlivým produktům vytvářet automatické slevové nabídky či promo kódy.
Abyste se pak ujistili, že zákazníci o možnosti slev vědí, a zároveň vzbudili jejich zájem, nabídnou obě platformy možnost přidat do vašeho obchodu kreativní slevový banner.
Season of Support
A nakonec Facebook spouští nový podpůrný program Season of Support, který má pomoci malým a středním firmám připravit se na nákupní sezónu. K dispozici jsou bezplatné marketingové kurzy a tréninky, zdroje a další nástroje.
Pokud vás zajímají podrobnosti, přečtěte si více na blogu Facebooku.