Facebook ohlásil sadu nových prvků, které chystá pro skupiny. Na Communities Summitu také poskytl větší vhled to toho, jak se skupiny používají, jak je to s engagementem a další zajímavosti, které se hodí správcům i marketérům.
Využití skupin
Kvůli situaci, která letos panuje kolem koronaviru, hledají lidé nové způsoby, jak zůstat v online spojení s ostatními. A právě Facebook skupiny zaznamenaly výrazný nárůst využití. Dnes je používá více než 1,8 miliardy uživatelů měsíčně. Od loňského října tak přibylo zhruba 4 miliony aktivních členů. Po celém světě funguje také přes 70 milionů správců skupin.
Z těchto důvodů přichází Facebook s další sadou novinek.
Asistence správce
První z nich jsou nové nástroje pro administrátory, které poskytnout více způsobů, jak kontrolovat diskuse a spravovat engagement. Nejvýraznějším je Admin Assist, nový proces, kdy správce skupiny může nastavit automatická pravidla pro moderování příspěvků. Díky tomu si ušetří čas při třídění běžných problematických postů.
To znamená, že pokud chcete například omezit propagační obsah, automaticky odmítnete příspěvky, které obsahují určitá klíčová slova nebo odkaz, anebo pocházejí od lidí, kteří po určitou dobu nebyli členy skupiny. Admin Assist vám tedy pomůže kontrolovat, jaký obsah je ve vaší skupině publikován, a umožní zefektivnit vaše snahy při budování komunity a maximalizaci zapojení členů.
Admin Assist bude k dispozici v následujících měsících a zatím pouze na desktopu.
Témata příspěvků
Facebook také zavádí novinku týkající se témat a jejich zobrazení. Kdokoliv ve skupině může přidat téma ke kterémukoliv ze svých příspěvků – jednoduše pomocí hashtagu před klíčovým slovem nebo frází. Správci pak mohou téma připnout na začátek skupiny, aby jej ostatní snadno viděli.
Facebook se na hashtagy v poslední době velmi zaměřil, a tak dává smysl, že je začne podporovat i ve skupinách.
Nové analytiky
Facebook spouští také nový certifikovaný kurz pro správce skupin, aby jim pomohl maximalizovat jejich dovednosti. Přidává také nové přehledy u příspěvků a analytiky aktivit ve skupině. Ty poskytnou více kontextu, jak pracovat se zapojením členů.
Propagace skupin
V létě přidal Facebook do skupin možnosti partnerství s firmami. Díky nim mohou správci monetizovat své úsilí a značky naopak oslovit vysoce angažované publikum. Nyní na tento krok navazuje a do nástroje Brand Collabs Manager přidává možnost propagace ve skupinách.
Funguje to tak, že když značky hledají potenciální příležitosti partnerství a možnosti propagace, zobrazí se jim v nástroji také relevantní veřejné skupiny, které jim mohou a chtějí nabídnout příležitosti pro sponzorovaný obsah. V zalistované skupině zjistíte podrobnosti o engagementu, demografii, předchozích partnerstvích a další.
Více se o novince dozvíte na blogu Facebooku.
Chat, zahájení konverzací, rozhovory
Facebook nabídne také nové způsoby, jak zvýšit zapojení členů ve skupině. Jedná se například o chatování v reálném čase v rámci menší skupiny členů. Pokud jste tedy například součástí oborové skupiny a máte konkrétní dotaz, můžete o něm jednoduše začít chatovat s dalšími členy přímo v dané skupině.
Dalšími novými nástroji jsou pak pobídky k zahájení konverzace nebo pořádání interview.
Rozšířené vyhledávání
Facebook také plánuje rozšířit možnosti vyhledávání a objevování veřejných skupin. Jakmile někdo přidá odkaz nebo znovu nasdílí příspěvek na Facebooku, v News Feedu se objeví Související diskuse. To vám umožní ponořit se hlouběji a zjistit, co o daném obsahu říkají ostatní skupiny.
Když také přejdete na kartu Skupiny, zobrazí se vám doporučené příspěvky z veřejných skupin, které souvisí s vašimi zájmy nebo které jsou ve skupinách oblíbené.
Facebook také přislíbil, že brzy budete moci vidět konverzace z veřejných skupin i mimo aplikaci Facebooku. Podobně, jako když surfujete po internetu.
Nové typy skupin
Facebook rovněž zkoumá nové možnosti prezentace a zapojení, které souvisí s vývojem chování uživatelů. Existuje totiž řada skupin, které se zaměřují na jedno konkrétní téma a sdílejí obsah v jednom konkrétním formátu.
Proto Facebook v následujících měsících představí nový typ skupiny, který pomůže podpořit kreativitu a propojení tak, že bude možné přidávat příspěvky pouze s fotkami, videi nebo texty.
Vyhodnotil totiž, že propojení skupin s vertikální vizuální prezentací Stories může poskytnout zcela nové příležitosti pro maximalizaci engagementu.