Novinky ve Stories: veřejné komentáře, fan kluby a speciální tagy

12. 7. 2021Novinky

Facebook a Instagram testují novinky ve Stories. Facebook nově zobrazí veřejné komentáře v rámci příběhů, Instagram zase nabídne speciální „uzavřené“ Stories s exkluzivním obsahem a také nové tagy.

Facebook Stories

Facebook se pustil do testování nástroje, který představuje zcela nový způsob interakce s obsahem ve Stories. Nově by totiž umožnil zobrazit odpovědi přímo v rámci příběhů.

Nový formát nabídne dvě možnosti, jak můžete příběh okomentovat:

  • buď pomocí veřejného komentáře, který se zobrazí všem uživatelům, jež daný příběh sledují,
  • anebo zasláním soukromé zprávy, která je na Instagramu už k dispozici.
Zdroj: Matt Navarra

Co tato novinka znamená pro marketéry? Jednak můžete upoutat pozornost ke svému příběhu pomocí nového a zajímavého vizuálního prvku a jednak je to skvělý nástroj pro zvýšení engagementu a rovněž k efektivnějšímu budování komunity.

Facebook novinku momentálně testuje a zatím není rozšířena globálně.

Instagram Stories

Instagram zase experimentuje s příběhy, které mají podobu fan klubů. To znamená, že můžete zveřejňovat obsah, který uvidí pouze členové vašeho klubu či schválené skupiny. U těchto exkluzivních Stories nebude ani možné pořizovat screenshoty.

Zdroj: Alessandro Paluzzi

Tato novinka tak přináší zcela novou kategorii obsahu na Instagramu, která zvyšuje exkluzivitu značky, zároveň podporuje zvědavost uživatelů a podněcuje k tomu, aby se i ostatní stali členy klubu. Pro tvůrce obsahu může znamenat další příležitost k monetizaci.

Instagram ovšem nezahálí a testuje ještě další novinku – Collectibles, které umožní nabízet ceny za digitální položky a sdílet je pomocí speciálního tagu ve Stories.

Zdroj: Alessandro Paluzzi

To by znamenalo nový engagement a nové obchodní a monetizační příležitosti přímo v aplikaci Instagramu.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře