Facebook a Instagram testují novinky ve Stories. Facebook nově zobrazí veřejné komentáře v rámci příběhů, Instagram zase nabídne speciální „uzavřené“ Stories s exkluzivním obsahem a také nové tagy.
Facebook Stories
Facebook se pustil do testování nástroje, který představuje zcela nový způsob interakce s obsahem ve Stories. Nově by totiž umožnil zobrazit odpovědi přímo v rámci příběhů.
Nový formát nabídne dvě možnosti, jak můžete příběh okomentovat:
- buď pomocí veřejného komentáře, který se zobrazí všem uživatelům, jež daný příběh sledují,
- anebo zasláním soukromé zprávy, která je na Instagramu už k dispozici.
Co tato novinka znamená pro marketéry? Jednak můžete upoutat pozornost ke svému příběhu pomocí nového a zajímavého vizuálního prvku a jednak je to skvělý nástroj pro zvýšení engagementu a rovněž k efektivnějšímu budování komunity.
Facebook novinku momentálně testuje a zatím není rozšířena globálně.
Instagram Stories
Instagram zase experimentuje s příběhy, které mají podobu fan klubů. To znamená, že můžete zveřejňovat obsah, který uvidí pouze členové vašeho klubu či schválené skupiny. U těchto exkluzivních Stories nebude ani možné pořizovat screenshoty.
Tato novinka tak přináší zcela novou kategorii obsahu na Instagramu, která zvyšuje exkluzivitu značky, zároveň podporuje zvědavost uživatelů a podněcuje k tomu, aby se i ostatní stali členy klubu. Pro tvůrce obsahu může znamenat další příležitost k monetizaci.
Instagram ovšem nezahálí a testuje ještě další novinku – Collectibles, které umožní nabízet ceny za digitální položky a sdílet je pomocí speciálního tagu ve Stories.
To by znamenalo nový engagement a nové obchodní a monetizační příležitosti přímo v aplikaci Instagramu.