Tento týden se roztrhl pytel s novinkami, které více či méně mění podobu všech tří aplikací. Facebook testuje nový vzhled, o kterém prvně informoval na loňské konferenci F8. WhatsApp plánuje zavést tmavý režim u verze pro Android. A Instagram se rozhodl odstranit tlačítko IGTV z hlavní obrazovky.
Nový design Facebooku
Nové desktopové rozhraní zpřístupnil Facebook zatím jen malému okruhu uživatelů, kteří jsou součástí testovacího vzorku. Celoplošně ho plánuje zavést až na jaře tohoto roku.
Vybraným účtům se zobrazí okno s otázkou, jestli se chtějí účastnit testování. Během zkušebního období si mohou uživatelé přepínat mezi novým a starým režimem a posílat Facebooku zpětnou vazbu, pokud narazí na chyby. Nová podoba Facebooku má vzdušnější design, jasnější barvy a méně zaplněné pozadí.
Tmavý režim na WhatsAppu
Facebook také testuje tmavé prostředí na WhatsAppu, konkrétně v beta verzi u systému Android. Tmavý režim má mnoho příznivců, ale i odpůrců.
K čemu je tmavé pozadí dobré? Snižuje namáhání očí, šetří baterii telefonu a tmavost obrazovky se lépe přizpůsobí světlu i tmě. Pokud jste takzvaný dark mode ještě nepoužili, doporučujeme ho vyzkoušet.
IGTV pryč z feedu
Instagram se rozhodl odstranit tlačítko IGTV z pravého horního rohu. Ikonu totiž používal jen velmi malý počet uživatelů. Podle interních dat uživatelé upřednostňují prohlížení videí v hlavním feedu, ve vyhledávání nebo v samostatné aplikaci IGTV.