Pomáhají hashtagy skutečně zlepšit dosah vašich příspěvků na Instagramu? Všichni se domnívají, že ano. Instagram ovšem nedávno uvedl věci na pravou míru – hashtagy ve skutečnosti sledovanosti příliš nepomáhají.
Hashtagy na Instagramu nejsou primárně určeny k maximalizaci distribuce. Spíše pomáhají kategorizovat obsah, aby se uživatelům lépe objevilo to, co hledají. Logické by ovšem bylo, že i přesto by měly zlepšovat dosah.
Odpovědi na to, jaký skutečný vliv mají hashtagy na zobrazení příspěvků na Instagramu, našel nedávný průzkum společnosti Socialinsider, která analyzovala více než 75 milionů příspěvků zveřejněných v rámci jednoho roku. Z něj vyplývá, že počet hashtagů, které příspěvek na Instagramu obsahuje, doopravdy nemá vliv na jeho distribuci.
Jak můžete vidět v následujícím grafu, navzdory počtu hashtagů neexistují u analyzovaných postů žádné významné rozdíly v průměrné míře zapojení podle hodnot zobrazení.
Nejvyšší průměrnou míru zapojení podle impresí (3,41 %) generují příspěvky se 3-4 hashtagy. To není žádným překvapením – Instagram již dříve uvedl, že nejlepší strategií pro distribuci příspěvků je 3-5 hashtagů.
V konečném důsledku však počet použitých hashtagů neovlivňuje dosah, alespoň ne nijak výrazně.
Tým Socialinsider chtěl jít ještě dál, a proto přidal další parametr v položce Počet sledujících, aby bylo srovnání rovnocenné.
Z údajů vyplývá, že při pohledu na počet hashtagů a na počet sledujících nejsou v průměrné míře imprese analyzovaných příspěvků zásadní rozdíly, i když existují určité nuance v závislosti na základně sledujících profilů.
V případě velkých účtů (50 tisíc a 1 milion sledujících) se míra imprese snižuje s rostoucím počtem hashtagů. Velkým profilům se proto doporučuje používat 3-4 hashtagy, aby maximalizovaly své šance na dosažení průměrné míry zapojení podle impresí (3,42 %).
U malých účtů (5-10 tisíc sledujících) se více hashtagů také rovná klesajícímu zapojení, ale rozdíl není tak výrazný. Přesto je pro malé účty stále vhodné uvádět méně hashtagů (5-6), aby dosáhly nejlepší míry zapojení.
Stejný trend platí i pro středně velké účty (10-50 tisíc sledujících), které by měly používat 5-6 hashtagů, aby zajistily vyšší míru imprese.
To vše samozřejmě závisí na konkrétním publiku, typech hashtagů, které používáte, a cílech, kterých se snažíte dosáhnout. Přesto podle studie nepomáhají s distribucí příspěvků.
Co tedy s tím?
Skutečný trik je používat hashtagy, které jsou relevantní pro vaše cílové publikum. Díky tomu je uvidí lidé, kteří v aplikaci hledají určitá témata. Udělejte si průzkum a určete správné tagy pro každý svůj příspěvek (na základě témat jednotlivých příspěvků, nikoliv stejných hashtagů pro každý post). Díky tomu uvidíte přínosy.
Pakliže vás zajímají podrobnosti, doporučujeme přečíst celý report.