Před nedávnem Facebook představil novou funkci „Přizpůsobení položek“ nebo také „Přizpůsobení obsahu reklamy pro umístění“ (anglicky Asset Customization), jejíž princip spočívá ve volbě rozdílných velikostí kreativy pro různá umístění. V Business Factory jsme funkci okamžitě začali testovat a v tomto článku se s vámi podělíme o výsledky.
V průběhu léta Facebook začal do účtů importovat novou funkci „Přizpůsobení položek“ neboli Asset Customization, která umožňuje vkládat různé bannery v rámci jedné reklamy. Přizpůsobení položek se nastavuje na úrovni reklamních sad → Umístění → Upravit umístění → Vyberte všechna umístění, která podporují přizpůsobení položek.
Zpočátku byla tato funkce dostupná pouze pro 4 umístění, nicméně v současné době Facebook nabídku rozšířil až na jedenáct. Toto číslo se může u různých účtů lišit. Také jsme se setkali s možností, že nabídka počtu umístění byla stejná, ale jejich výběr se mírně odlišoval.
Nastavení reklamy
Na úrovni reklamy se vybírají dílčí kreativy. Týká se to pouze reklamy s jedním obrázkem (single image), videem nebo prezentací (slideshow).
V první fázi nahráváte obrázek, jak jste zvyklí, a nezáleží na formátu. My obvykle začínáme klasickým rozměrem 1200 x 628 px. Následně se objeví tlačítko „Pro určitá umístění použít jiný obrázek“. Není nutnost mít vždy jinou verzi obrázku pro každé umístění. Pro ty, u kterých neplánujete rozdílnou kreativu, bude automaticky vybrán rozměr 1200 x 628 px.
Jak probíhal test?
V Business Factory jsme funkci začali testovat od samotného začátku, tedy pouze se 4 umístěními – Facebook kanály, Instagram a Audience Network. Nechali jsme si vytvořit 3 rozměry obrázků (viz ilustrační obrázky z Business Factory HR kampaně).
Klasický rozměr:
Rozměr pro Instagram kanál:
Rozměr pro Instagram Stories:
Test jsme spustili na 15 dní formou split testu – Přizpůsobení položek versus Automatické umístění. Funkci jsme současně testovali u vícero klientů.
A výsledky?
Výsledky nás mile překvapily. I přestože jsme měli značně omezené možnosti umístění, náš test vyhrála sada reklam s přizpůsobením položek. Agregované výsledky ze všech testů ukazují, že vítězné sady reklam:
- získaly v průměru o 60 % více konverzí (než automatické umístění)
- průměrná cena za jednu konverzi (CPA) byla o 40 % nižší (než automatické umístění)
Po ukončení testu jsme se rozhodli zachovat pouze vítězné varianty. V následujících 30 dnech se výkon sad reklam ještě zvýšil – cena za 1 konverzi (CPA) v tomto časovém úseku klesla v průměru o 20 %. Nyní pozorujeme, že s přibývajícími umístěními se výsledky neustále zlepšují.
A co vy? Máte s touto novou funkcí zkušenosti? Pokud ano, podělte se o ně s námi v komentářích. Pokud ne, doporučujeme funkci otestovat i ve vašich reklamních účtech.