Jak zvýšit návratnost investice, znásobit tržby a zároveň relevantně zasáhnout zákazníky bezprostředně poté, co navštívili webové stránky? Pomocí nástroje ROI Hunter a dynamické produktové reklamy na Facebooku. Své o tom ví Peixe Urbano, jeden z největších slevových portálů v Brazílii.
Facebooková kampaň, která využila pokročilé DPA v kombinaci s produktovými bestsellery, vykrystalizovala v nové zákazníky i slibná prodejní čísla. Co se podařilo konkrétně?
- o 163 % více tržeb
- o 182 % vyšší ROI
- o 15,8 % lepší celkový konverzní poměr
Příběh
Peixe Urbano je jedna z prvních a zároveň největších slevových platforem v Brazílii. Od začátku své existence, tedy od března 2010, nasbírala více než 25 milionů registrovaných uživatelů a přes 3 miliony facebookových fanoušků. Svou činnost zaměřuje na lokální prodej a zajišťuje mimo jiné tisíce reklam pro restaurace, volnočasové a kulturní aktivity, cestovní ruch a produkty různých kategorií. Jejím posláním je pomáhat lidem objevovat ty nejlepší nabídky ve městě a současně pomáhat místním obchodníkům k růstu jejich podnikání.
Cíl kampaně
Cílem facebookové kampaně bylo zlepšit návratnost investice a zvýšit počty transakcí realizovaných prostřednictvím Facebooku. Prioritní bylo také zautomatizovat optimalizaci a ušetřit tím marketérům čas, který mohou raději investovat do kreativních strategií než do správy kampaní.
Řešení
K dosažení stanoveného cíle se společnost rozhodla využít nástroj pro digitální marketing ROI Hunter a svou kampaň postavila na DPA (Dynamic Product Ads) na Facebooku. Tím chtěla oslovit uživatele, kteří by o promované produkty měli velký zájem, a zároveň nasměrovat stávající návštěvníky svých webových stránek co nejrychleji zpět. Na základě své poslední návštěvy se publikum rozdělilo na několik časových segmentů. Tým ROI Hunter jim pak naservíroval sdělení ušité na míru a zároveň vytvořil dynamické šablony ve Photoshopu, jejichž součástí byl obrázek produktu, logo a snížená cena. Tyto šablony byly vzhledově atraktivnější a rychle posílily CTR.
Dále bylo zapotřebí integrovat Google Analytics a tím identifikovat nejprodávanější produkty. Ty se následně vyfiltrovaly a propagovaly publiku pomocí širokého cílení a DPA za použití A/B testování na zájmy a specifické umístění. ROI Hunter pak na základě automatických pravidel dohlížel, jak si jednotlivé reklamy vedou, a případně zastavil varianty se slabým výkonem. Tento počin přivedl na web nové relevantní zákazníky a značně vylepšil obchodní výsledky. Kampaň s aktualizovanými DPA byla kromě toho efektivnější než základní široké cílení. Může být proto řešením pro firmy, které chtějí přilákat nové zákazníky a výrazně navýšit prodeje pomocí zlepšování výkonu reklam na Facebooku.
Úspěch
Díky Facebook DPA a dynamickým šablonám ve Photoshopu se návratnost investice ve třetím kvartálu zvýšila o 182 %, tržby, které přišly z Facebooku, stouply o 163 % a celkový konverzní poměr se nakonec díky ROI Hunteru zvýšil o 15,8 %. Výsledky jsou ještě lepší, pokud se podíváme pouze na DPA kampaně. Ty v kombinaci s dynamickými šablonami měly o 142 % vyšší konverzní poměr ve srovnání s ostatními reklamami.
„Facebook dokázal, že je důležitým kanálem pro obchod s rozmanitým portfóliem produktů. Pomáhá způsobem, který je velmi asertivní, cílený a relevantní. V důsledku toho se stává stěžejním prostředkem pro získávání zákazníků. Díky DPA jsme byli schopni znovu zasáhnout potenciální klienty, navíc s vhodnými nabídkami, vygenerovat mnohem vyšší míru konverze a lepší ROI, což nám pro změnu umožnilo zvýšit investice a objem prodeje a získat větší povědomí o značce.“ – Guilherme Borges, Marketing Manager, Peixe Urbano