Facebook uveřejnil report, kde vybral 6 populárních témat, která lidé v roce 2019 vyhledávají na platformě Watch. Oblíbená témata vyvolávají více diskuzí, konverzací, sdílení a přinášejí větší engagement. Přehled trendů může poradit marketérům, jakým směrem zaměřit svá videa v závislosti na jejich oboru podnikání.
Zpráva ukázala, že se ve Spojených státech uživatelé nejvíce zajímají o témata spojená se stravováním, medicínou, zdravým životním stylem a životním prostředím:
1. Vaření, zážitková gastronomie, cestování
Vaření, zážitková gastronomie, cestování a poznávání nových kultur jsou velkým trendem posledních let. Nejvíce vyhledávané téma Facebook vyhodnotil jako gastronomii. Publikum, které videa s touto tématikou vyhledává, bylo ve věku od 35 – 49 let.
2. Zdravý životní styl
Druhým velmi vyhledávaným okruhem témat ve Facebook Watch byla videa zaměřená na zdraví a životní styl. Statistiky ukazují, že o toto téma se zajímaly především starší věkové skupiny od 50 let až po 65+.
3. Planeta a vesmír – životní prostředí
Třetí téma, které Facebook ve zprávě uvedl, je tzv. Earth Analog. Jedná se o planety nebo měsíce, které mají podobné podmínky prostředí naší Země. V poslední době došlo k objevům několika takových planet. Zvýšený zájem o tuto problematiku může pramenit z mysterióznosti vesmíru i ze zhoršené situace stavu životního prostředí.
4. Lékařský výzkum
Medicína, zdraví a pokroky lékařského výzkumu vždy přitahovaly pozornost. Je tomu tak i na platformě Watch.
5. Farmacie, potravinářství a kosmetika
Obliba tohoto tématu plyne z rostoucího zájmu o přírodní kosmetiku a zdravý životního styl. Často diskutovaným tématem jsou například chemické konzervační látky, které se používají ve farmacii, potravinářství či v kosmetice.
6. Urban exploration
Urban exploration neboli prozkoumávání měst a jejich prázdných budov, továren nebo zřícenin je populární po celém světě mezi všemi věkovými kategoriemi a je tomu tak i na platformě Facebook Watch. Vzniká i mnoho komunit, které si mezi sebou předávají různé tipy, mapy a průvodce.
Vhled do trendů Facebook Watch může přinést zajímavé marketingové úvahy, obzvlášť pokud se tato témata nějakým způsobem dotýkají vašeho podnikání.