Facebook zveřejnil finanční výsledky za poslední čtvrtletí a celý rok 2017. Podařilo se mu překročit příjmy ve výši 40 miliard dolarů, což je o 47 % více než v předešlém roce. Mark Zuckerberg také přiblížil, jakým směrem se chce Facebook vyvíjet a na jakých změnách pracuje.
Facebook se snaží zlepšit kvalitu času, který uživatelé tráví na sociální síti, a proto mění algoritmus, omezuje dosah virálních videí a chce vytvořit platformu s hodnotnějším obsahem. První změny však měly dopad na to, že uživatele Facebook koncem roku tolik nelákal a trávili na něm méně času.
Facebook nemá být nově pouze o zábavě, ale o přidané hodnotě pro společnost. Hodnotnější obsah a dobře strávený čas na sociální síti hrají hlavní roli. Facebook se chce více soustředit na smysluplné propojování lidí než na pasivní spotřebu obsahu. Tyto změny však zkrátily čas, který lidé na Facebooku tráví, zhruba o 50 milionů hodin za den (tj. o 2 minuty na uživatele na den).
https://www.facebook.com/zuck/posts/10104501954164561
Statistiky roku 2017 a Q4
- Daily active users (DAU) – v roce 2017 v průměru činili 1,40 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 14 %
- Monthly active users (MAU) – na konci roku čítali 2,13 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 14 %
- Příjmy z mobilní reklamy – Q4/2017 zaznamenal přibližně 89 % příjmů z reklamy (v Q4/2016 to bylo 84 % příjmů z reklamy)
- Kapitálové výdaje – činily 2,26 miliardy dolarů za Q4 a 6,73 miliardy dolarů za celý rok 2017
- Peněžní prostředky, peněžní ekvivalenty, cenné papíry – na konci roku 2017 činily 41,71 miliardy USD
- Celkový počet zaměstnanců k 31.12.2017 – činil 25 105, což představuje meziroční nárůst o 47 %
Příjmy z reklamy stouply meziročně o 49 %. Celkové příjmy překročily neuvěřitelných 40,6 miliardy dolarů, z čehož náklady činily 20,4 miliardy dolarů. Facebook investoval 7,75 miliardy dolarů do výzkumu a 4,7 miliardy do marketingu. Čistý příjem za rok 2017 vzrostl oproti předešlému roku o 56 % a dosáhl 15,9 miliardy dolarů.
Všechny provedené změny mají zkvalitnit obsah Facebooku a zvýšit interakci mezi uživateli. Facebook počítá s počátečním poklesem času stráveného na platformě a věří, že z dlouhodobého hlediska bude mít změna zaměření z kvantity obsahu na kvalitu pozitivní dopad.
Kompletní statistiky Facebooku za rok 2017 naleznete zde.